موتورسیکلت یک سوم تصادفات و فوتی‌های در بوشهر/مرگ ۴۰ نفر در تصادف با شوتی ها
موتورسیکلت یک سوم تصادفات و فوتی‌های در بوشهر/مرگ ۴۰ نفر در تصادف با شوتی ها

ندای استان:به گفته وی، در این مدت تصادفات منجر به فوت ۱۴ درصد و تصادفات جرحی نزدیک به ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش ندای استان،سرهنگ صادق مزارعی بیان کرد: با افزایش تردد‌ها در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱، تصادفات منجر به فوت و جرح نیز نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.
به گفته وی، در این مدت تصادفات منجر به فوت ۱۴ درصد و تصادفات جرحی نزدیک به ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در استان هر هفته به‌طور میانگین ۵ نفر به علت حوادث رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان جانشان را از دست می‌دهند، گفت: در تصادفات جرحی نیز به‌صورت میانگین روزانه ۸ تا ۹ نفر مصدوم می‌شوند که گاهی وقت‌ها شدت جراحات زندگی فرد را تا آخر عمر تحت تاثیر قرار می‌دهد.
به گفته فرمانده پلیس راه استان یک سوم تصادفات و یک سوم فوتی‌های این حوادث در استان مربوط به موتورسیکلت‌ها، قشر جوان جامعه و کسانی است که با موتورسیکلت امرارمعاش می‌کنند.
وی اصلاح نقاط حادثه خیز و ایمنی جاده‌ها را یک ضرورت مهم برای کاهش تصادفات عنوان کرد و افزود: با وجود همه اقدامات خوب مجموعه راه و شهرسازی، راهداری، استانداری و شورای ترافیک استان برای اصلاح نقاط حادثه خیز بزرگراه‌ها، اما در بحث شانه راه، ناحیه عاری از مانع و حاشیه بزرگراه‌ها وضعیت مناسبی نداریم.
سرهنگ مزارعی به آمار جان باختگان ناشی از تصادف خودرو‌های تندرو (شوتی) نیز اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۰ نفر جانشان را در تصادفات مربوط به خودرو‌های حامل قاچاق یا ملوانی از دست داده‌اند.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما