رنگ نارنجی از نقشه کرونایی استان بوشهر حذف شد
رنگ نارنجی از نقشه کرونایی استان بوشهر حذف شد

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس تازه ترین ارزیابی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ کرونایی تنگستان از نارنجی (پرخطر) به زرد ( خطر متوسط)؛ هم اکنون فقط ۳۰ درصد از مجموع ۱۰ شهرستان این استان در شرایط زرد قراردارند و مابقی آبی ( کم خطر) هستند.

به گزارش ندای استان،قاسم برجویی فرد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس ارزیابی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان دشتستان نیز از آبی کم خطر کرونایی به زرد با خطر متوسط تغییر رنگ داده است.

وی بیان کرد: براین اساس شهرستان‌های تنگستان، دشتستان و دیلم استان بوشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

برجویی فرد ادامه داد: همچنین در ارزیابی‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان دیر نیز از وضعیت زرد با خطر متوسط به آبی کرونایی تغییر رنگ داده است.

وی یادآور شد: براین اساس شهرستان های بوشهر، جم، دشتی، دیر، عسلویه، کنگان و گناوه در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

برجویی فرد اضافه کرد: براساس نقشه جدید کرونایی استان بوشهر ۳۰ درصد شهرستان‌های استان در وضعیت زرد با خطر متوسط و ۷۰ درصد نیز در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر ۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۸ هزار و ۶۳۶ نفر به این ویروس مبتلا و ۲ هزار و ۲۳۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به فصل پائیز و شیوع آنفلوآنزا؛ تلاش شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیک کرونا آنفلوآنزا که خطرناک‌ترین سناریو در این فصل است، قرار نگیریم.