حمله تروریستی به شاهچراغ:شهادت۱۵ نفر
حمله تروریستی به شاهچراغ:شهادت۱۵ نفر

ندای استان:در پی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ ، سه روز عزای عمومی در فارس اعلام شد.

به گزارش ندای استان،سید مصطفی بحرینی دادستان شیراز با تشریح حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ اظهار داشت:‌ روز چهارشنبه همزان با نماز مغرب و عشاء یک فرد با اسلحه کلاشینکف از درب گیت ورودی باب الرضا به خدام حمله و به زائران و مجاروان تیراندازی می‌کند و بعد از آن وارد صحن شاهچراغ و قسمت نماز جماعت در شبستان می‌شود که یک از خادمین حرم با هوشیاری اقدام به بستن درب می‌کند و مانع ورود تروریست به شبستان می‌شود لذا فرد تروریست برمی‌گردد به سمت ضریح و با قساوت و بی رحمی نمازگزاران را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس و شهر شیراز طی این ایام اغتشاشات از امنیت مطلوبی برخوردار بود و آرامش حاکم بود، افزود: این موضوع خوشایند معاندان نبود و این حادثه دلخراش را ایجاد کردند.

وی گفت: تعداد شهدا ۱۵ نفر و مصدومان نیز ۱۹ نفر است بلافاصله بعد از وقوع حادثه بنده و رئیس کل دادگستری فارس و دو تن از بازپرس‌ها و معاون دادستان وارد حرم شدیم و اوضاع با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی تحت کنترل قرار گرفت.

بحرینی بیان کرد: در اخبار شاهد اطلاعات کذبی هستیم و در حال حاضر یک ضارب بیشتر وارد حرم نشده که مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.در این حادثه تروریستی به جد موضوع را پیگیری می‌کنیم و هویت شهدا تا اوایل صبح به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی گفت: پیگیر عوامل پشت پرده نیز هستیم و با قاطعیت مورد پیگیری قرار خواهیم داد و درباره همدستان نیز یک سری اطلاعات اولیه نیز کسب کرده ایم.

دادستان گفت: اینکه مباشران و عوامل پشت پرده چه کسانی بودند را بعداً بررسی و اعلام خواهیم کرد. ضارب حدود ۳۰ ساله سن دارند و اطلاعات اولیه حاکی از این است که از یکی از کشورهای مجاور وارد کشور شده است.