برخی اغتشاشگران در خارج از کشور آموزش دیده بودند
برخی اغتشاشگران در خارج از کشور آموزش دیده بودند

ندای استان:وزیر کشور با بیان اینکه برخی از اغتشاشگران در خارج از کشور آموزش دیده بودند و برای آن‌ها پول هم می‌فرستادند، گفت: برای یکی از این‌ها مرتب پول واریز می‌شد و هر ۱۵- ۱۰ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این افراد واریز شده بود.

به گزارش ندای استان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ­ ­دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در نخستین همایش جهادگران تبیین دانشگاه که امروز به همت سازمان بسیج اساتید کشور در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه استاد جایگاه تاثیرگذاری در ذهن شاگردان خودش دارد؛ گفت: اساتید دانشگاه با ذهن‌ها کار دارند و اگر ذهن‌ها آماده باشند آشنایی با حقیقت و حقیقت طلبی و اینکه با حقایق آشنا بشوند خیلی راحت خواهد بود، اما اگر در جنگ بزرگ شناختی دشمن ذهن‌ها را­ به اسارت درآورده­ باشد یا ذهن‌ها دچار خدشه‌های بزرگ شده باشد کار سخت خواهد شد­.

دکتر وحیدی خطاب به اساتید دانشگاه افزود: امروز در مجموعه نظام امپراتوری رسانه‌ای دشمن و استکبار مشاهده می‌کنید که دیگر بحث بحث مبانی نیست و کسی از شما در رابطه با مبانی اسلام سوال نمی‌کند و بحث ساختاری است­.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های معاند در آشوب‌های اخیر تاکید کرد:­ جالب است کسانی که به ایران ایراد می‌گرفتند که چرا از غزه و لبنان حمایت می کند امروز کار‌های خود را با شبکه‌های فارسی زبان وابسته به عربستان سعودی تطبیق می‌دهند! عربستانی که در یک روز ۸۲ نفر را گردن زد یا به خاطر قطعه قطعه کردن یک خبرنگار آنقدر افتضاحات بالا گرفت که حتی آمریکایی‌ها هم نتوانستند آن را لاپوشانی کنند به هر حال­ باید دید چه می‌شود که عده‌ای به دستور یک شبکه وابسته به عربستان سعودی عمل می‌کنند این همان مسئله مهم است ما باید ببینیم دشمن چه می‌کند و ما باید چه کاری را انجام دهیم­.

وزیر کشور با اشاره به تلاش رسانه‌ای غرب و آمریکا برای آسیب زدن به انقلاب و مردم یادآور شد: در ایالات متحده ظرف یک هفته ۱۵۰۴ مقاله ، در انگلستان در عرض ۹ روز ۷۲۰  مقاله، در اتحادیه اروپا از ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر ۱۳۴ مقاله­. آلمان ۸۳۰ مقاله، فرانسه ۶۵۵ مقاله ، اسپانیا ۲۰۷ مقاله،  ایتالیا­ ۴۹۷ مقاله در رابطه با خانم مهسا امینی نوشته شد همچنین پریروز اعلام شد که ۲۴۰ میلیون توئیت در این باره زده شده است که این‌ها برای چند هزار کاربر با استفاده از ربات‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: البته تعدادی هم سازمان یافته و آموزش دیده بودند و خیلی خشن برخورد می‌کردند در ملاقات با برخی مجروحان حوادث اخیر متوجه شدیم که این افراد سازمان یافته واموزش دیده به برخی مجروحان گفته بودند که می‌خواهیم چشمت را در بیاوریم و برای همین کار تلاش کرده بودند.

وزیر کشور افزود: هسته‌های مختلفی در ناآرامی‌های اخیر فعال بودند مثلا هسته‌های سازمان یافته رژیم صهیونیستی فعالیت داشتند و به برخی افراد برای هر کوکتل مولوتوف ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شد.

وی ادامه داد:­­آمریکا با تمام قوا علیه ملت ایران هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب تلاش کرده و جالب است­ با همه این‌ها هنوز یک عده در همین کشور از آمریکا طرفداری می‌کنند و می‌خواهند از آمریکا چهره خوبی نشان دهند، این همان جنگ شناختی است.