تامین خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
تامین خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ندای استان:معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خوابگاه برای همه دانشجویان واجد شرایط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تامین شد

به گزارش ندای استان،حسین قائدی افزود: با وجود محدودیت‌های اعتباری و فضای فیزیکی با هدف پیشگیری از بروز برخی مسائل اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی در سکونتگاه‌های غیر رسمی با افزایش ظرفیت تلاش شده برای ۱۰۰ درصد دانشجویان مشمول خوابگاه، فضای لازم تامین شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شرایطی به نیاز تمام دانشجویان مشمول در بخش خوابگاهی پاسخ داده که در دفترچه انتخاب رشته به صراحت اعلام کرده در خصوص اسکان دانشجویان هیچ تعهدی ندارد.

قائدی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۶ خوابگاه دانشجویی شامل سه خوابگاه پسرانه و سه خوابگاه دخترانه دارد که از این تعداد پنج خوابگاه ملکی و یک باب خوابگاه نیز استیجاری است.

وی ادامه داد: ظرفیت خوابگاه پسرانه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۵۱۱ نفر بوده که با توجه به افزایش ظرفیت ۳۷ نفری؛ امسال این ظرفیت به ۵۳۸ نفر افزایش یافته و در بخش دختران نیز ظرفیت این خوابگاه‌ها ۷۹۰ نفر بوده که با توجه به افزایش ظرفیت ۵۰ نفری به ۸۴۰ نفر افزایش یافته است.

قائدی افزود: هرچند ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بومی هستند، اما همه دانشجویان بومی در مرکز استان ساکن نیستند و از شهرستان‌ها و مناطق مختلف دور و نزدیک به مرکز استان می‌آیند  به همین دلیل نیازمند تامین خوابگاه هستند.

وی گفت: تلاش شده به دانشجویان ساکن در شعاع ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر به بالا که متقاضی خوابگاه بوده اند پوشش خوابگاهی داده شود.