افزایش قیمت قبض تلفن ثابت/کابل دزدی عامل قطعی تلفن
افزایش قیمت قبض تلفن ثابت/کابل دزدی عامل قطعی تلفن

ندای استان:مهرپویا گفت:با ابلاغ دولت، مبلغ قبض‌های تلفن ثابت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ندای استان،مدیر مخابرات منطقه بوشهر با تأیید افزایش نرخ قبض‌های تلفن ثابت، گفت: با تصمیم و ابلاغ دولت، مبلغ قبض‌های تلفن ثابت در مرکز استان بوشهر حداقل ۱۵ هزار تومان و در دیگر شهر‌های استان ۱۰ هزار تومان است و هر اندازه که مشترک مکالمه داشته باشد محاسبه و به این مبلغ اضافه می‌شود.

علی مهرپویا افزود: میزان پایه قبض تلفن ثابت تلفن‌های روستایی هیچ تغییری نکرده و تنها میزان مکالمات محاسبه می‌شود.

او اضافه کرد: شاید مخابرات تنها شرکتی باشد که در ۱۲ سال گذشته متناسب با افزایش قیمت‌ها و تورم هیچ افزایش تعرفه‌ای در بخش تلفن ثابت نداشته است که موجب مشکلات مالی شده و تأخیر در رفع خرابی‌ها و کاهش کیفیت خدمات و نبود توسعه در برخی شهر‌ها را در پی داشته است.

مدیر مخابرات منطقه بوشهر ادامه داد: ۵ برابر میانگین درآمد تلفن ثابت، هزینه نگهداری تلفن ثابت است که با این افزایش باز هم پاسخگوی نیاز‌های مالی نیستیم، اما می‌تواند کمکی برای توسعه و افزایش کیفیت خدمات تلفن ثابت باشد.

کابل دزدی عامل قطعی تلفن ثابت در استان

مدیر مخابرات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با تأیید قطع بودن تلفن ثابت برخی محلات، گفت: از مهمترین مشکلات ما در مخابرات استان دزدی کابل‌های تلفن ثابت است که زیاد شده و موجب قطعی تلفن و در پی آن نارضایتی مردم شده است.
علی مهرپویا افزود: برنامه داریم تا جایی که می‌شود کابل‌های اصلی تلفن ثابت را زمینی کنیم که ملزومات آن در دست تهیه و مجوز‌های حفاری نیز در حال پیگیری است.
او اضافه کرد: با این هدف، برنامه داریم کابل‌های تلفن ثابت در محله تنگک ۳ را تا یک ماه آینده به کابل زمینی تبدیل کنیم.