رهایی ۸ اعدامی از چوبه دار در بوشهر
رهایی ۸ اعدامی از چوبه دار در بوشهر

ندای استان:حسینی گفت:در اربعین حسینی با تلاش شورای حل اختلاف زندان و رضایت خانواده مقتول، ۲ فرد محکوم به قصاص در استان بوشهر از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش ندای استان،سید محتشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به آزادی جرایم غیرعمد در استان اظهار داشت: همزمان با دهه آخر ماه صفر ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی با همکاری شورای حل اختلاف زندان‌ها، کمیته صلح و سازش، گذشت و همکاری شاکیان از زندان آزاد شدند.

وی بدهی این زندانیان را ۸ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: با پرداخت ۱٫۵ میلیارد تومان از بدهی این مددجویان و گذشت ۶٫۵ میلیارد تومان از سوی شاکیان زمینه آزادی آنان فراهم شد.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر تعداد زندانیان جرایم غیرمالی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون ۸۹  نفر جرایم غیرعمد مالی با بدهی ۶۰ میلیارد تومان در حبس هستند که نیاز به همکاری خیران و گذشت شاکیان است.

حسینی از رهایی محکومان به قصاص در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال با تلاش شورا‌های حل اختلاف زندان‌های استان بوشهر و گذشت شاکیان ۸ محکوم به قصاص نفس، رهایی یافته و به آغوش خانواده برگشتند.

وی اضافه کرد: در اربعین حسینی با تلاش شورای حل اختلاف زندان و رضایت خانواده مقتول، ۲ فرد محکوم به قصاص در استان بوشهر از چوبه دار رهایی یافتند.