۴۵۳۱ زن خانه‌دار بوشهری بیمه شدند
۴۵۳۱ زن خانه‌دار بوشهری بیمه شدند

ندای استان:برخی از زنان نیز در خانه‌های خود با ایجاد اشتغال‌های کوچک درآمدهای اندکی دارند که تشویق آنها نیز برای برخورداری از پوشش بیمه‎ ای مورد توجه است.

به گزارش ندای استان،مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر بوشهر گفت: با استقبال زنان خانه‌دار این استان از طرح بیمه این قشر، چهار هزار و ۹۲ نفر از آنان در سال گذشته و ۴۳۹ نفر دیگر نیز در فرودین ماه جاری زیر پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند.
آمار زنان خانه دار بیمه شده این استان  در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از ۳۰ درصدی داشته است که با توجه به مزیت‎های خوب طرح، انتظار می‎رود این شمار همچنان روند افزایشی داشته باشد.
وی بیان کرد: به نسبت شمار بیمه شده استان بوشهر استقبال از طرح بیمه زنان خانه ‎دار مطلوب ارزیابی می‌شود که در راستای برخورداری زنان از خدمات درمانی باید فرهنگ‎سازی و اطلاع رسانی بیشتری در این راستا انجام شود.
دیری ادامه داد: با هدف تحقق این مهم نشست‌‎های متنوعی با استانداری، فرمانداری‌های ۱۰گانه شهرستان و نهادهای دانشگاهی پیش بینی و اجرایی شده است.
وی اظهار کرد: حدود ۲۸ درصد جمعیت استان بوشهر روستانشین هستند که با توجه به اینکه زنان این مناطق تا حدودی دارای درآمد هستند زیرپوشش بردن آنها در دستور کار قرار گرفته است.
دیری ادامه داد: برخی از زنان نیز در خانه‌های خود با ایجاد اشتغال‌های کوچک درآمدهای اندکی دارند که تشویق آنها نیز برای برخورداری از پوشش بیمه‎ ای مورد توجه است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در این زمینه نشستی نیز با مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر  برگزاری شد تا با استفاده از این ظرفیت، اطلاع رسانی لازم به بانوان فاقد پوشش بیمه‎ای صورت گیرد.
وی یادآور شد: در استان بوشهر ۳۴۸ هزار و ۵۷۸ نفر در حدود ۷۹ درصد جمعیت استان بیمه شده اصلی سازمان بیمه تامین اجتماعی هستند که شمار آنان با لحاظ افراد تحت تکفل به  ۹۳۴هزار و ۸۶۳ نفر می‌رسد.