رنگ‌های قرمز و نارنجی از نقشه کرونایی استان بوشهر حذف شد
رنگ‌های قرمز و نارنجی از نقشه کرونایی استان بوشهر حذف شد

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس ارزیابی های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان‌های دیلم از نارنجی پرخطر و تنگستان از قرمز خیلی پرخطر کرونایی به زرد رنگ‌های قرمز و نارنجی از نقشه کرونایی این استان حذف شد.

به گزارش ندای استان،دکتر قاسم برجویی فرد روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین براساس ارزیابی‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان کنگان از زرد با خطر متوسط به آبی کم خطر بار دیگر رنگ آبی به نقشه کرونایی این استان بازگشت.

وی ادامه داد: همچنین شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دیلم، گناوه، دشتی، تنگستان، دیر، جم و عسلویه نیز در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

برجویی فرد اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کم خطر کرونایی و ۹۰ درصد دیگر در وضعیت زرد با خطر متوسط قرار دارند.

وی یادآور شد: روند افزایش شمار بستری‌ها و ابتلاهای ناشی از کرونا از اوایل تیرماه در استان بوشهر آغاز و به دنبال آن  رنگ کرونایی شهرستان‌ها که تا پیش از این همه آبی بودند حذف شدند، اما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از اوایل شهریور ماه سیر کاهشی این روند در استان بوشهر آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از بین نرفته و همچنان وجود دارد گفت: مردم در اجتماع ها، مکان‌های شلوغ و فضاهای سرپوشیده نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مقید باشند.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده شیوع ویروس کرونا در مناطق گرمسیری بویژه در فصل تابستان به دلیل استفاه از وسایل خنک کننده، بسته بودن فضا و نبود تهویه مناسب نسبت به دیگر مناطق خوش آب و هوا بیشتر است برهمین اساس می‌طلبد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۸هزار و ۴۰۵ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲ هزار و ۲۲۰ نفر نیز به علت ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.