تامین ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی در بوشهر
تامین ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی در بوشهر

ندای استان:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امسال افزون بر ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های کارآفرینی، اشتغال‌زایی و حمایت از کسب و کار در استان تامین شده است.

به گزارش ندای استان،مصدق کشاورزی به مناسبت آغاز هفته تعاون از تشکیل ۵۳ شرکت تعاونی آبزی‌پروری در استان خبر داد و گفت: تشکیل این شرکت‌های تعاونی که نقش مهمی در اشتغال‌زایی، تولید و سرمایه‌گذاری دارد به بیش از ۱۵۰ شرکت افزایش می‌یابد.

وی افزود: امسال با تشکیل این شرکت‌های تعاونی ۳ هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید میگوی پرورشی استان بوشهر افزوده می‌شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر برای تبدیل این استان به قطب تعاونی کشور، امسال توسعه شرکت‌های تعاونی در عرصه پرورش میگو در اولویت قرار گرفته و در این راستا هر سایت پرورش میگو در قالب شرکت تعاونی آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به تامین تسهیلات بانکی برای تعاونی‌ها گفت: ۲ هزار میلیارد تومان از محل خط اعتباری برای تعاونی‌های استان مصوب شده است.

کشاورزی همچنین از ابلاغ اعتبار برای اجرا طرح‌های مشاغل خانگی خبر داد و افزود: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی به استان بوشهر ابلاغ شده که نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد.

وی تخصیص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه را از دیگر اعتبارات مصوب در عرصه اشتغال و تعاونی عنوان کرد و ادامه داد: یک‌هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان نیز از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به برنامه‌های هفته تعاون از اجرای نهضت پاسخگویی و جهاد تبیین در این هفته خبر داد و گفت: مسئولان این حوزه هر شب با حضور در مساجد پاسخگوی سوالات و درخواست‌ها مردم در زمینه تولید، سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و پرداخت تسهیلات هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما