اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای راه‌آهن بوشهر
اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای راه‌آهن بوشهر

ندای استان:آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت، رئیس سازمان انرژی اتمی به استان بوشهر برکات فراوانی داشته است.

به گزارش ندای استان،آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: کنگره سردار شهید رئیس علی دلواری باشکوه برگزار شد که از دست‌اندرکاران آن تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه رئیسعلی دلواری با پیروی از علمای دینی حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد افزود: سردار شهید رئیس علی دلواری الگوی جهاد نظامی و اسوه در جهاد تبیین است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه رئیس علی دلواری خط مقاومت ضد استعماری را در منطقه تشکیل داد افزود: رئیس علی دلواری با همراهی علمای منطقه قامت انگلیس در استان بوشهر را شکست.

وی خاطرنشان کرد: رئیس علی دلواری با رهبری علمای دینی منطقه تنگستان بر اساس مکتب امام حسین علیه‌السلام و فرهنگ عاشورا و اطاعت از علما و ولایت‌مدار حرکت و قیام کرد برای جامعه الگو محسوب می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری به سفر مسئولان به استان بوشهر طی هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت، رئیس سازمان انرژی اتمی به استان بوشهر برکات فراوانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری‌های مؤثری برای رفع مشکلات استان بوشهر در این سفرها انجام شده است بیان کرد: تصمیمات مهمی در زمینه تسریع در ایجاد خط ریلی بوشهر اتخاذ شد که شاهد برکات آن خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: در راستای تأمین اعتبارات حمل‌ونقل ریلی بوشهر به فارس که به بن‌بست خورده بود، مقام معظم رهبری اجازه تهاتر و برداشت از صندوق توسعه ملی صادر کردند که این کار بزرگی است.

وی با اشاره به برخی تصمیم‌گیری‌ها در مورد رفع مشکلات آب شرب استان بوشهر تصریح کرد: اقدامات خوبی برای بزرگراه بوشهر به فارس، بزرگراه ساحلی بوشهر – دیر، توسعه پوشش صدا و سیما، تسریع در ساخت سدها و آبخیزداری انجام شد.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از تلاش استاندار و مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسئولان در هفته دولت پر تلاش با نگاه تحقق مطالبه مردمی اقدام کردند و الحمدلله یک برنامه بی‌نظیری در توسعه و پیشرفت استان انجام شد.

وی با گرامیداشت هفته تعاون و پدافند بیان کرد: تعاون بخش مؤثر و مفید برای رشد اقتصادی و پدافند خط اول مقاومت در عرصه نظامی است.

امام جمعه بوشهر، با قدردانی از این دو نهاد اقتصادی و دفاعی افزود: حوزه تعاون و پدافند در استان بوشهر پر تلاش هستند که خدمات آنان درخور تحسین است.

آیت‌الله صفایی بوشهری امر به معروف و نهی از منکر را یکی از عوامل مهم نجات و کمال انسان دانست و تصریح کرد: نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر خداوند متعال است و شخص فعال در این عرصه وصل خدایی پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: برخی مواقع اشخاصی که با متانت این فرضیه الهی را با تذکر لسانی اجرایی می‌کنند با خشونت و رفتار نامناسب مواجه می‌شوند و در برخی از شهرها حتی به همسر و فرزند شهید هم برخورد فیزیکی کردند که این اعمال محکوم می‌شود.

امام جمعه بوشهر، با تأکید بر نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطر نشان کرد: تقاضا می‌شود فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به شکل صحیح و قانونی در جامعه نهادینه شود.

  • منبع خبر : مهر