روایتی از سفر رئیس مجلس به بوشهر/ آرزوی دیرینه بوشهری‌ها در مسیر تحقق
روایتی از سفر رئیس مجلس به بوشهر/ آرزوی دیرینه بوشهری‌ها در مسیر تحقق

ندای استان:رئیس مجلس شورای اسلامی برای نظارت ستادی و سخنرانی در کنگره شهید رئیسعلی به استان بوشهر سفر کرد.

به گزارش ندای استان،محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه مجمع نمایندگان استان بوشهر و رؤسای چند کمیسیون تخصصی مجلس صبح امروز در جریان نظارت ستادی خود و سخنرانی در کنگره شهید رئیسعلی دلواری با استقبال احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر از شهر عسلویه وارد این استان شد.

بازدید از وضعیت تولید گاز در پارس جنوبی

رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین ساعات حضور خود در استان و شهر عسلویه از وضعیت تولید گاز پالایشگاه دوم گاز پارس جنوبی بازدید کرد.

حسین باغبان مدیر پالایشگاه دوم با اشاره به افزایش میزان تولیدات در این پالایشگاه خطاب به رئیس قوه مقننه، اظهار داشت: این پالایشگاه روزانه بالغ بر ۶۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین و ۵۵ هزار بشکه میعانات گازی را تولید می‌کند و رکورددار تولید گاز به شمار می‌رود.

وی گفت: با افتتاح واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی، خنثی‌سازی پساب کاستیکی و سرویس‌های وابسته، آمادگی داریم روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات را فرآورش کنیم که نقش موثری در ارزاوری برای کشور ایفا می‌کند.

خواسته‌های صیادان عسلویه از رئیس مجلس

محمدباقر قالیباف در ادامه این سفر از اسکله صیادی عسلویه بازدید کرد و در جریان وضعیت عمرانی این اسکله قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید، از نزدیک در جریان مشکلات و موانع توسعه اسکله صیادی عسلویه قرار گرفت و به صورت حضوری با مردم، صیادان و لنج داران این منطقه به گفت‌و‌گو پرداخت و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

محدودیت تعداد دو سفر در سال برای لنج‌داران، لزوم لایروبی اسکله، نبود فضای آموزشی کافی در شهر عسلویه از جمله مشکلات صیادان عسلویه‌ بود؛ توجه به توسعه اسکله با توجه به اینکه عمده مردم بوشهر از طریق صیادی و دریانوردی کسب درآمد می‌کنند، از دیگر خواسته های مردم این منطقه از رئیس مجلس بود.

موضوع «ته‌لنجی» در دستور کار مجلس است

محمدباقر قالیباف در جمع صیادان بندر عسلویه اظهار داشت: طرح‌های ملی در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، ولی در سفرهای استانی بیشتر به مطالبات و درخواست‌های مردم توجه می‌شود.


رئیس مجلس در اسکله عسلویه

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات مردم استان بوشهر در حوزه‌های صید و صیادی، تجارت و ته‌لنجی است که اکنون موضوع ته‌لنجی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان وضعیت استان بوشهر نسبت به شاخص‌های بقیه استان‌ها قابل قبول نیست و باید در این بخش، صید و صیادی، تجارت و ته‌لنجی به عنوان مطالبات مهم مردم استان اقدامات قابل توجه انجام شود.

قالیباف: بودجه راه‌آهن بوشهر با تهاتر نفت تامین می‌شود

در ادامه این سفر محمدباقر قالیباف در جلسه بررسی و رفع موانع اجرا طرح راه‌آهن بوشهر به شیراز از اجرا طرح خط ریلی بوشهر از طریق تهاتر نفتی با حرکتی جهادی خبر داد و اظهار داشت: مجوز تأمین مالی پروژه راه آهن بوشهر – شیراز از طریق تهاتر نفت صادر و همه موافقت‌های آن صادر شده است باید با یک حرکت جهادی به مرحله اجرایی برسد.

رئیس قوه مقننه تهاتر نفتی را بهترین شکل برای تسریع طرح راه آهن بوشهر – شیراز دانست و با بیان اینکه مجموعه حاکمیت در برنامه هفتم توسعه با یک هماهنگی موضوع زیرساختی و معیشتی را دنبال می‌کند افزود: در حوزه توسعه عمرانی و زیرساختی باید به موضوعات دقیق و حساب شده توجه شود و با یک برنامه اصولی زیرساخت‌ها را در مکان‌های استراتژیک و حیاتی توسعه داد.


نشست رفع موانع راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه

وی با بیان اینکه سرعت انتقال بار در کشور اکنون به طور متوسط بین ۵ تا ۱۰ کیلومتر است گفت: این یک مشکل اساسی است که باید برای حل آن چاره‌اندیشی شود.

درد دل کارگران صنایع نفت و گاز با رئیس مجلس

رئیس مجلس کشورمان با تعدادی از کارکنان پیمانکاری صنایع نفت و گاز و مردم عسلویه دیدار کرد و آنان به تشریح مشکلات خود پرداختند؛ فیلمی از این دیدار در فضای مجازی منتشر شد که مورد استقبال کابران قرار گرفت.

در بازدید و سرکشی دیگری محمدباقر قالیباف از سد دالکی بازدید کرد و در جریان پیشرفت آن قرار گرفت.

علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در توضیحاتی به رئیس مجلس گفت: نخلداری پیشه دیرینه و منبع تامین درآمد بخش عمده‌ای از مردم دشتستان است و تامین آب، بعنوان پیش نیاز حفظ معیشت جامعه کشاورزی به شمار می‌رود.


بازدید از سد دالکی در شهرستان دشتستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: سد دالکی  آب بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی را تامین می‌کند و بر خلاف دیگر پروژه‌ها در زمان حاضر با توجه به بهره برداری این شبکه‌ها تکمیل سد و بهره‌مندی کشاورزان از آب این سد همزمان خواهد بود.

رئیس مجلس: همه وقتمان متمرکز بر حل مشکلات مردم است

امشب رئیس مجلس شورای اسلامی به بندر امام حسن (ع) رفت و ضمن بازدید از مجموعه نفت فلات قاره با ائمه جمعه و فرمانداران این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در این نشست در جواب به نماینده لنج‌داران بوشهر اظهار داشت: حتما موضوع تجارت را مورد بررسی قرار داده و حل و فصل خواهیم کرد، ولی موضوع ته لنجی‌ها را باید ضابطه‌مند کنیم. اگر سوابق تاریخی این منطقه مورد بررسی قرار گیرد اینگونه است که وقتی از موضوع ته‌لنجی صحبت می‌کنیم، حداقل در رابطه با ۲۰ وانت‌بار حرف می‌زنیم. اینجاست که باید این موضوع را ضابطه‌مند کنیم که چه کسانی با چه حجمی و چند نوبت می‌توانند این کار را انجام دهند.

رئیس قوه مقننه افزود: مشخص است این عوامل باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مخارج زندگی آبرومندانه مردم را تامین و به اقتصاد کشور نیز کمک کند. درخصوص این مسائل در تهران کارهایی صورت گرفته و وزارت کشور نیز به این موضوع ورود کرده است. اطمینان داشته باشید که این موضوع را دنبال و ساماندهی خواهیم کرد.


قالیباف پای دردودل کارکنان پالایشگاه پارس جنوبی

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه وقت و کارمان متمرکز ساماندهی و حل مسائل و مشکلاتی است که امروز مردم با آن مواجه هستند. امیدواریم با تلاش، تدبیر، عقلانیت و کار جهادی بر این مشکلات فائق بیاییم.