بهره برداری و اجرای ۱۲ طرح بندری در استان بوشهر
بهره برداری و اجرای ۱۲ طرح بندری در استان بوشهر

ندای استان:امروز با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بهره برداری و اجرای ۱۲ طرح بندری در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش ندای استان،در مجموع ۱۲ طرح بندری در بوشهر، بندر ریگ و دیر با مجموع اعتبار سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال آغاز شد.

از این شمار ۸ طرح افتتاح و اجرای ۴ طرح هم شروع شد.

دروازه ورود موقت جزیره نگین با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان، شناور طناب گیر همیار با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان، تعمیرات ۶ ساختمان مجموعه ورزشی شهدای خلیج‌فارس، باشگاه بدنسازی، تعمیرات مخزن آب هوایی، تعمیرات مهمانسرای صدف و کتابخانه با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان طرح‌هایی است که امروز افتتاح شد.

همچنین تعمیرات اساسی پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی ، لایروبی کانال دسترسی بندرریگ با حجم ۳۳۰ هزار مترمکعب، ساخت ۴ پست اسکله رمپ در دیر و ساخت پایانه و محوطه‌سازی بندر دیر از طرح‌هایی است که اجرای آن‌ها امروز شروع شد.

مجموع اعتبار اجرای این طرح ها  ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال است که با تکمیل آنها برای ۵۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این مراسم گفت: طرح بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر با هدف خدمت رسانی به مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر کلید خورده است که با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مدت ۲ ماه به پایان می‌رسد.

محمد شکیبی نسب افزود: بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی استان در روز‌های اخیر به پایان رسیده و بخش خشکی آن نیز تا قبل از آغاز جام جهانی آماده می‌شود.

وی گفت: تاکنون چندین کشتی مسافربری و رورو پسنجر به ارائه خدمات در مسیر بوشهر – دوحه برای ایام برگزاری جام جهانی اعلام آمادگی کردند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز در این مراسم گفت: قدمت تجارت بین الملل در استان بوشهر به قرن‌های متمادی برمی گردد و معیشت مردم این استان همواره با دریا و اقتصاد دریا گره خورده است.

محمدهادی رستمیان افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره در کنار مسائل دانش بنیان تاکید ویژه بر اقتصاددریا محور دارند که این مهم اهمیت طرح‌های بندری را بیش از پیش نمایان ساخته است.