آغاز ساخت بزرگ ترین طرح شیرین سازی آب دریا در بوشهر
آغاز ساخت بزرگ ترین طرح شیرین سازی آب دریا در بوشهر

ندای استان:عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی به ظرفیت تولید روزانه ۷۰ هزار مترمکعب آب آغاز شد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی زاده، استاندار بوشهر در آیین عملیات اجرایی آبشرین کن ۷۰ هزار متر مکعبی بوشهر که از سوی سازمان انرژی اتمی اجرا خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به توانمندی ما در انرژی هسته ای که صرفاً در مصارف علمی، پزشکی و انرژی انجام می شود آمادگی داریم به کشورهای دیگر هم در دست یافتن به انرژی هسته ای کمک کنیم و در این راستا نیز کمک کرده ایم.

استاندار بوشهر افزود: امروز آب مشکل مشترک کشورهای غرب آسیا و عامل نزاع در بین کشورهای منطقه است که دولت مردمی آیت الله رییسی نیز تمرکز خود را بر این قضیه گذاشته است تا مشکلات مرتفع شود.

وی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب، عنوان کرد: مهار روان آبها، ساخت سدها، تصفیه پساب شهری، جمع آوری آب در آب انبارها و جمع آوری آب کولرها در دستور کار ما می باشد.

محمدی زاده با اشاره به اینکه اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی آمادگی خود را جهت بر طرف کردن مشکل آب استان اعلام داشته بود، عنوان کرد: پس از پیشنهاد رییس سازمان انرژی اتمی، رییس جمهور آن را به تصویب رسانیده است.

آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید روزانه ۷۰ هزار متر مکعب آب در زمینی به وسعت ۹ هکتار اجرا می‌شود.

در این آب شیرین کن به صورت مستقیم در هر ثانیه ۲.۵ تا ۳.۵ متر مکعب آب دریا قابل شیرین شدن است.

ظرفیت این طرح تا ۱۰۵ هزار متر مکعب در روز قابل توسعه است.