زمین رایگان و وام۲۰۰میلیونی برای ساخت منزل ویلایی+اسامی شهرها
زمین رایگان و وام۲۰۰میلیونی برای ساخت منزل ویلایی+اسامی شهرها

ندای استان:مقدم با اشاره به اینکه ۵۹ درصد مسکن روستایی استان مقاوم است، ادامه داد: تلاش داریم تا پایان دولت سیزدهم این میزان به ۸۰ درصد برسد.

به گزارش ندای استان،علیرضا مقدم در نشست خبری با خبرنگاران گفت تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۸۸ واحد در قالب نهضت مسکن در استان در دست اجراست که برای برخی شهرهای کوچک زمین ویلایی واگذار می شود که مشکلات آپارتمان نشینی برایشان پیش نیاید.

وی با اشاره به واگذاری قطعات ۱۸۰ تا ۲۰۰ متری برای ساخت مسکن ویلایی افراد فاقد مسکن که فرم ج آن سبز است، ادامه داد: این مهم در شهرهای بندر ریگ، امام حسن و کاکی انجام شده و تلاش داریم در سایر شهرهای استان به استثنای مراکز شهرستان ها هم پیگیری کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه چنین اقدامی در راستای عدالت اجتماعی است، ادامه داد: با این تصمیم، زمین ۲۰۰ متری رایگان با وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصدی که در آینده بیشتر می شود می دهیم که نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد دارد.

به گفته وی، واگذاری زمین برای ساخت منزل ویلایی شامل مرکز استان نمی شود، چون طرح نهضت مسکن برای مشمولان خارگ و بوشهر در عالیشهر انجام می شود که بصورت مجتمع طبقاتی است، در شهر چغادک هم کمبود زمین است.

انتقاد از مانع تراشی بانک ها

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به اینکه ۵۹ درصد مسکن روستایی استان مقاوم است، ادامه داد: تلاش داریم تا پایان دولت سیزدهم این میزان به ۸۰ درصد برسد.

علیرضا مقدم با انتقاد از مانع تراشی بانک های استان درخصوص تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تصریح کرد: بانک ها اصرار دارند مردم روستایی باید یک کارمند و یک بازاری برای ضمانت معرفی کنند، درحالی که کسی که در روستا مانده، با کارمند ارتباط ندارد. این درحالی است که طبق قانون باید ضمانت زنجیره ای برای وام روستایی انجام شود و سه نفر ضامن همدیگر شوند.

به گفته مقدم، سهمیه مقاوم سازی مسکن روستایی بوشهر ۲ هزار و ۳۸۰ واحد بوده که تاکنون ۱۹۰۰ فقره پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مقاوم سازی مسکن روستایی، ۳۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض به همراه سیمان و میله گرد می دهیم.

روستاها در برابر سیل ایمن می شوند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۸۶ روستای استان در معرض خطر سیل هستند، گفت: تاکنون ۱۶ روستای بوشهر با اجرای طرح هایی نظیر سیل بند، ساماندهی رودخانه فصلی و دیوار ساحلی در مقابل سیل ایمن شده اند.