فعالیت ۲ مرکز پیشگیری از اچ آی وی در استان بوشهر
فعالیت ۲ مرکز پیشگیری از اچ آی وی در استان بوشهر

ندای استان:معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر گفت: در راستای کاهش عوارض مصرف مواد مخدر و پیشگیری از اچ اوی وی۲ مرکز گذری سیار در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان فعال شد.

به گزارش ندای استان،مهرناز اسکندری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این مراکز گذری سیار در پاتوق‌های معتادان راه اندازی شده و وظیفه کارکنان این مراکز ارائه خدمات کیفی به گروه هدف است.

وی ادامه داد: برنامه‌های کاهش عوض و آسیب اعتیاد به مصرف مواد مخدر در سازمان بهزیستی به منظور پیشگیری از اچ ای وی اجرا می‌شود و  جامعه مخاطب اصلی این برنامه ها، مصرف کننندگان مواد که رفتارهای پرخطر دارند مانند مصرف کنندگان تزریقی، بی خانمان و زنان با رفتار پر خطر هستند.

اسکندری افزود: خدمات و برنامه های کاهش آسیب شامل آموزش، توزیع اقلام کاهش آسیب مانند سوزن و سرنگ، ارائه تغذیه و وعده غذایی، حمایت‌های اجتماعی، خدمات ارجاع و پیگیری، ارجاع به مراکز کاهش آسیب و مراکز درمانی دیگر، انجام تست اچ آی وی و ارائه اقلام پیشگیری از کرونا است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر سه مرکز سرپناه شبانه، سه مرکز گذری همراه با تیم سیار، ۲ ایستگاه کاهش آسیب و تیم‌های اجتماع محور در راستای پیشگیری و کاهش عوارض مصرف مواد مخدر و  اچ آی وی در استان بوشهر فعال است.