۴۸۳ هکتار از اراضی استان رفع تصرف شد
۴۸۳ هکتار از اراضی استان رفع تصرف شد

ندای استان: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته ۲۵۵ مورد به مساحت ۴۸۳ هکتار از اراضی این استان رفع تصرف شده است.

به گزارش ندای استان،سید محمود دستغیبی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین در این مدت اداره حقوقی و املاک راه و شهرسازی استان بوشهر موفق شد برای ۳۰۰ هکتار زمین از طریق مراجع قضایی رای مالکیت به نفع دولت بگیرد.

وی ارزش این زمین‌ها را ۲ هزار و ۵۱ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با تاکید بر اینکه مردم از خرید زمین‌های فاقد سند خوداری کنند یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی به نمایندگی از طرف دولت و ملت وظیفه حفاظت و حراست از زمین های ملی و دولتی مربوط به بیت المال را دارند و در صورت برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی دولتی طی فرایندی با هماهنگی دستگاه‌های مسئول مجبور به یک سری برخوردهایی با متصرفان اراضی دولتی هستند که برای مردم ناخوشایند است.

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر: پارسال تاکنون۴۸۳ هکتار از اراضی این استان رفع تصرف شده است

دستغیبی ادامه داد: همانطور که افراد برای رفع تصرف زمین شان که  توسط اشخاص دیگر تصرف شده پی‌گیری می‌کند این انتظار از جامعه می‌رود که این حق را برای دولت به نمایندگی از ملت قائل شوند که با متصرفان اراضی خُرد و یا درشت برخورد شود.

وی یادآور شد: در قوانین متعدد تاکید شده از خرید و فروش زمین‌های فاقد سند خودداری شود در همین ارتباط وقتی شخصی زمینی پائین تر از عرف منطقه زمینی را عرضه و می فروشد خریدار باید نسبت به این اقدام شک کرده و از خرید بپرهیزد.

دستغیبی گفت: در برخی از شهرها دست اندازی به زمین‌های دولتی زیاد است و  با وجود پی‌گیری‌ها و کارهایی که انجام می شود  اما همچنان برخی از سودجویان نسبت به زمینهای دولتی دست اندازی می کنند.

وی اظهار کرد: مردم برای تامین مسکن باید در چارچوب برنامه های ابلاغی و شیوه های تعریف شده اقدام کنند و اگر در خارج از چارچوب ضوابط بخواهند ورود کنند با جلوگیری، مخالفت و اعمال قانون و مقررات علیه متصرفان روبرو می شوند.

دستغیبی ادامه داد: در یک سال گذشته راه و شهرسازی استان بوشهر برای ۵۸۲ هکتار زمین نیز سند در محدوده شهرها گرفته است.