کشف ۴۳۹ میلیاردتومان کالای قاچاق در بوشهر
کشف ۴۳۹ میلیاردتومان کالای قاچاق در بوشهر

ندای استان:فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف ۱۵۷ شناور حامل قاچاق در آب‌های استان از ابتدای امسال تا کنون و کشف ۴۳۹ میلیارد تومان کالای قاچاق خبر داد.

به گزارش ندای استان،سرهنگ یدالله شرفی در نشست با خبرنگاران بیان کرد: با تلاش مرزبانان استان، در ۵ ماه نخست امسال ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در آب‌های این استان کشف شد که نسبت‌به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۵درصدی داشته است.
وی با اشاره به توقیف ۱۵۷ شناور حامل قاچاق و کشف ۴۳۹ میلیاردتومان کالا در مدت یاد شده، افزود: عمده کالا‌های قاچاق کشف شده شامل لوازم آرایشی، پارچه، لوازم یدکی خودرو، لوازم پزشکی و لوازم جانبی تلفن همراه بوده است.
به گفته فرمانده مرزبانی استان بوشهر، از مجموع کشفیات کالای قاچاق ۵ مورد مربوط به عملیات‌های مشترک با استان‌های فارس، قم و مرکزی بوده است.
وی به میزان کشفیات سوخت قاچاق هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰۰ هزار لیتر سوخت از قاچاقچیان کشف شده که همه از نوع گازوییل بوده و میزان آن نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
سرهنگ شرفی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی رزمایش یک روزه دریایی در هفته فراجا با حضور فرمانده مرزبانی کل کشور و با مشارکت استان‌های خوزستان و هرمزگان در کانال دسترسی بندر بوشهر با مشارکت نیروی دریایی سپاه، بنادر و دریانوردی، شیلات و شرکت‌های تابعه برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه مرزبانی، حفظ امنیت کشور در مرز‌های آبی است، عنوان کرد: این استان ۲۳ هزار کیلومتر مربع مساحت خشکی دارد که حدود سه برابر این خشکی یعنی ۶۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع منطقه آبی دارد.
به گفته فرمانده مرزبانی استان بوشهر، مرزبانان این استان از  ۷۰۷ کیلومتر مرز دریایی و ۹۳۴ کیلومتر ساحل حفاظت و حراست می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی حفاظت از مرز‌ها به جد دنبال می‌شود، گفت: در این راستا مرزبانی استان بوشهر از به‌روزترین تکنولوژی و تجهیزات فیزیکی در کشور برخوردار و شناور‌های جدید همچون شناور سبک و تندرو ۶۰ فوتی به بدنه مرزبانی افزوده شده است.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما