فرایند افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا یک ماه آینده نهایی می‌شود
فرایند افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا یک ماه آینده نهایی می‌شود

ندای استان:سخنگوی دولت درباره موضوع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: سازمان اداری و استخدامی کشور در این‌باره پیشنهادی داده است که پیش‌بینی می‌کنم تا یک ماه آینده انجام شود.

به گزارش ندای استان،علی بهادری جهرمی در نشست خبری اظهار داشت: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور، پیشنهادی درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری داده است که باید مراحل خود را بگذراند؛ پیش‌بینی می‌کنم تا یک ماه آینده، شاهد نهایی شدن این طرح باشیم.

مبالغی به عنوان پیش پرداخت برای معلمان واریز می‌شود

بهادری جهرمی درباره موضوع رتبه بندی معلمان گفت: پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی و  پیش از یک سالگی دولت، وعده رئیس جمهور در این‌باره، عملی و رتبه بندی معلمان اجرایی شد و معلمان در حال بارگذاری مدارک بر اساس زمان‌بندی وزارت آموزش و پرورش هستند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز مبالغی به عنوان پیش پرداخت اختصاص داده است که پیش از تکمیل فرایند، برای معلمان واریز می‌شود.

اخبار ماهواره خیام

بهادری جهرمی، همچنین درباره پرتاب ماهواره خیام گفت: پس از یک دوره رخوت در صنعت فضایی، دولت سیزدهم تحول در این صنعت را آغاز کرده و مصمم است که عقب ماندگی در آن را جبران کند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: یک مسیر در این‌باره، پرتاب ماهواره خیام بود که شاهد آن بودیم و پرتاب ۳ ماهواره مشابه دیگر در برنامه وجود دارد که به تدریج میزان مشارکت دانشمندان ایرانی در آن افزایش پیدا کرده و برنامه‌ریزی شده است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در حال حاضر، امکان ساخت ماهواره با دقت ۱۰ متر، مانند ماهواره نور ۲ را داریم.

مهلت قانونی برای معرفی وزیر کار 
سخنگوی دولت گفت: بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی، مهلت معرفی وزیر ۳ ماه بوده و تأخیری صورت نگرفته است.
بهادری جهرمی تصریح کرد: در مدت زمان قانونی تا پایان شهریور، فردی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شود.
بهره‌برداری بیش از ۱۷۰۰ طرح در هفته دولت
سخنگوی دولت، همچنین گفت: در هفته دولت، بیش از ۱۷۰۰ طرح به ارزش بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان و ۱۶۰۰ میلیون یورو به بهره‌برداری می‌رسد که بخش‌های دولتی و خصوصی در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و موجب اشتغال بیش از ۴۳۰۰۰ هزار تن خواهد شد.
بهادری جهرمی اظهار داشت: خدمات ویژه‌ به مردم در هفته دولت پیش‌بینی شده است که پس از تصویب به اطلاع عموم می‌رسد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: شعار هفته دولت با توجه به گفتمان دولت سیزدهم، «دولت مردم» انتخاب شده است. نخستین روز هفته دولت، میثاق با ولایت، دومین روز، فسادستیزی و عدالت، روز سوم، تحول و خلاقیت و چهارمین روز، خانواده و سلامت و روزهای بعدی نیز با عناوین دیگر، نام‌گذاری شده که متناسب با این نام‌ها، طرح و برنامه‌هایی وجود دارد که به مرحله اجرا می‌رسد.