بازسازی آرامگاه شهید رئیسعلی دلواری در نجف اشرف
بازسازی آرامگاه شهید رئیسعلی دلواری در نجف اشرف

ندای استان:نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با هماهنگی انجام شده، آرامگاه سردار شجاع قیام جنوب علیه استعمار انگلستان؛ شهید رئیسعلی دلواری در نجف اشرف تا پایان امسال بازسازی می‌شود.

به گزارش ندای استان،آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری از تشکیل بنیاد رئیس‌علی دلواری خبر داد و گفت: استان بوشهر در عرصه جهاد و مقاومت دارای تاریخی درخشان و برجسته است.

وی اضافه کرد: شهید رئیس‌علی دلواری یک شخصیت جامع، ورزیده، جهادگر، با بصیرت سیاسی، دین‌دار و ولایت‌مدار بود.
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه مردم استان بوشهر با الگو گیری از سرور و سالار شهیدان در مقابل بیگانگان و متجاوزین ایستادگی کردند افزود: مردم در یک قیام و دفاع اسلامی توسط علمای این منطقه به سرداری شهید رئیس‌علی دلواری، یک حماسه بزرگ خلق کردند.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای به منظور معرفی شهید رئیس‌علی دلواری انجام گرفته است و برنامه‌های مختلف و متنوعی نیز در دست اجراست.

آیت الله صفایی بوشهری خواستار پوشش مناسب برنامه‌های کنگره شهید رئیس‌علی دلواری در سطح ملی شد و افزود: همرزمان شهید رئیسعلی دلواری را شناسایی کنید و اگر مقبره‌ای دارند معرفی کنید.