افزایش میزان اشتغال در استان بوشهر
افزایش میزان اشتغال در استان بوشهر

ندای استان:مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: براساس داده‌های مرکز آمار ایران، نرخ اشتغال استان از ۳۳.۹ به ۳۵.۹ درصد افزایش یافته و به عنوان دومین استان کشور از نظر میزان اشتغال معرفی شده است.

به گزارش ندای استان،مصدق کشاورزی با بیان اینکه نرخ بیکاری فصل بهار استان ۷.۴ درصد اعلام شده است، افزود: سهم اشتغال در بخش‌های اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در حوزه خدمات ۶۲.۹ درصد از شاغلان استان به خود اختصاص داده است و رتبه دوم کشوری را کسب کرده و در بخش صنعت ۲۵.۴ درصد و در بخش کشاورزی ۱۱.۷ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری هدف گذاری ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر انجام شده است که با راهبری استاندار و ظرفیت‌های خوب ایجاد شده و تسهیلات تخصیصی به این استان که منابعی بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال است شاهد تحقق اهداف منظور شده خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در دولت سیزدهم در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اقدام بسیار خوب و متفاوتی رقم خورد که تعهد هر دستگاه بر اساس ریز فعالیت در هر طرح و برنامه مشخص و قابل رصد است.

کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهند بود و داده‌های ثبتی به گونه‌ای است که بصورت مستمر مورد نظارت، ارزیابی و پایش قرار می‌گیرد.