بارش‌های سامانه مونسون در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است
بارش‌های سامانه مونسون در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است

ندای استان:معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: میزان بارش‌های سامانه مونسون در استان در این ماه از سال یعنی مرداد در ۳۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش ندای استان،زهرا راستگو افزود: بارش‌های تابستانه سامانه مونسون در سال‌های گذشته به صورت ضعیف و خفیف و محلی بود و به گستردگی امسال در استان بی‌سابقه بوده است.
به گفته وی، از ابتدای فعالیت این سامانه در استان تا کنون بارش‌های بسیار مطلوبی در بخش‌هایی از شهرستان دشتستان داشته‌ایم و بیشترین میزان بارش‌ها از شهر برازجان به میزان ۹۰ میلی متر گزارش شده است.
معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر ادامه داد: بعد از برازجان منطقه لاور شرقی در شهرستان دشتی با ۸۸ میلی متر بیشترین بارندگی را در استان داشته است و همچنین بسیاری از دیگر از نقاط استان مانند دشتستان، دشتی و تنگستان بارش‌های بالاتر از ۵۰ میلیمتر را ثبت کرده‌اند.
وی از ادامه فعالیت سامانه بارشی مونسون در استان تا فردا خبر داد و گفت: امروز نیز مانند روز‌های گذشته شاهد بارش باران در نقاط مختلف با شدت و ضعف هستیم و از فردا این بارش‌ها به تدریج کاهش می‌یابد.
به گفته راستگو، فعالیت سامانه مونسون در استان در اواخر روز سه‌شنبه پایان می‌یابد، اما در پایان هفته به صورت محلی و در برخی نقاط استان بارش‌های پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما