۹۸ درصد سدها و سازه های آبی شهرستان دشتی آبگیری شد
۹۸ درصد سدها و سازه های آبی شهرستان دشتی آبگیری شد

ندای استان:فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: بر اثر بارش های سامانه مونسون در روزهای گذشته بیش از ۹۸ درصد سدها و سازه های آب این شهرستان آبگیری شده است.

به گزارش ندای استان،علی بحرانی روز  شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی بحران شهرستان دشتی افزود: بارش های کم سابقه  سامانه مونسون در این فصل از سال در سطح شهرستان دشتی  که باعث پر شدن سدها و سیل بندها و سازه های آبخیز داری شد  خوشحالی و امیدواری کشاورزان و دامداران را در پی داشته است.

وی از تلاش‌های شبانه روزی دستگاههای اجرایی و ستاد مدیریت بحران  در امداد رسانی ، خدمات رسانی و مدیریت وضعیت بارش های سیل آسا در برخی نقاط شهرستان قدردانی نمود و افزود:  علی رغم بارش ۸۸ میلیمتری باران در برخی نقاط شهرستان این بارندگی کمترین حوادث و خسارت‌ها را در پی داشته است.

فرماندار دشتی ادامه داد: بیشترین خسارت در حوزه راه های ارتباطی و نقاط کوهستانی شهرستان بود که با تلاش ماموران  راهداری ،شهرداری و دهیاری ها در کمترین ساعت بعد از وقوع سیل تمامی مسیر های ارتباطی بازگشایی و تردد  در آنها جاری شد.

وی با قدردانی  از تلاش های امدادگران هلال احمرافزود: با تلاش امدادگران هلال احمر ۵۰ خانوار آسیب دیده از سیل در سطح شهرستان امداد رسانی شد و شهرداری خورموج نیز مشکل آبگرفتکی تعدادی واحدهای مسکونی در شهر خورموج را برطرف کرد.

وی اضافه کرد : در برخی نقاط شهرستان خسارتی به محصولات باغی و کشاورزی وارد شده که توسط کارشناسان در دست بررسی است .

وی از شوراهای اسلامی ، دهیاران و دستگاه‌های اجرایی خواست با اطلاع رسانی مردم را برای بیمه کردن محصولات کشاورزی و اماکن مسکونی تشویق و ترغیب کنند.

فرماندار دشتی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی و ستاد مدیریت بجران استان باید  همچنان اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و دستگاههای اجرایی شهرستان در حال آماده باش کامل باشند.

وی از مردم خواست از تردد های غیر ضرور و حضور در نقاط پر خطر حاشیه رودخانه ها و آبراههای فصلی و صعود کوهنوردان و ورزشکاران و دامداران به ارتفاعات و مراتع شهرستان خودداری کنند.

  • منبع خبر : ایرنا