۶ ماه بعد از تزریق آخرین دز واکسن کرونا، خود را واکسن نزده بدانید
۶ ماه بعد از تزریق آخرین دز واکسن کرونا، خود را واکسن نزده بدانید

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: ایمنی ایجاد شده ناشی از واکسن کرونا ۶ ماه پس از تزریق به حداقل می‌رسد و فرد باید دوباره دز یادآور را تزریق کند.

به گزارش ندای استان،دکتر قاسم برجویی فرد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در کشور و استان در روز‌های اخیر، گفت: تجربه نشان داده با انجام واکسیناسیون به موقع می‌توان مخاطرات کرونا را کاهش داد.
وی با تاکید بر اهمیت تزریق دز یادآور واکسن کرونا، افزود: هرکس باید ۶ ماه بعد از تزریق دز سوم، خود را واکسن نزده قلمداد کند چرا که ایمنی ایجاد شده در این بازه زمانی به حداقل رسیده است و فرد باید دز یادآور را تزریق کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: با توجه به بازه‌ی زمانی ۱۴ روزه ایمنی زایی بعد از تزریق واکسن، اگر به دنبال جلوگیری از موج جدید کرونا هستیم باید خیلی زود و تا قبل از وقوع موج، واکسیناسیون را تکمیل کنیم.
وی با اشاره به آمار پایین میزان تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان بوشهر گفت: تنها نزدیک به ۳۷ درصد از مردم استان دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند، و این در حالی است که بیش از ۱۵۰ هزار دز واکسن آماده تزریق به مردم است.
دکتر برجویی‌فرد با اعلام اینکه یک سبد واکسن دیگر در هفته آینده به استان وارد می‌شود گفت: تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۷۹ هزار دز انواع واکسن در استان تزریق شده است.