سند دار شدن ۹۷ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
سند دار شدن ۹۷ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر

ندای استان:مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: حدود ۹۷ درصد اراضی منابع طبیعی حدنگاری شده و سند تک برگ آن‌ها صادر شده‌است.

به گزارش ندای استان،محمد رضا بزرگمهر در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: استان بوشهر یک‌میلیون و ۷۰۲ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی دارد که نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۷ هزار هکتار آن با همت کارکنان ثبتی و دستگاه‌های مرتبط، صاحب سند شده‌اند.

وی با بیان اینکه عملیات حدنگاری از سال ۱۳۹۰ تاکنون در استان بوشهر در حال اجراست، ادامه داد: سالانه به‌طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ هزار سند مالکیت دفترچه‌ای را تعویض و سند تک‌برگ برایشان صادر کرده‌ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: ۱۸۰ هزار سند دفترچه‌ای در اختیار مردم قرار دارد که باید بتوان موانع صدور سند را تا حد امکان برطرف کرد و امکان تبدیل این میزان اسناد به سند تک‌برگ را که فرایندی ۱۸ ساله و زمان‌بر است، فراهم کنیم.

بزرگمهر درباره سنددار کردن زمین‌های کشاورزی هم گفت: پارسال سازمان ثبت اسناد و املاک با اعتبارات اختصاص یافته از سوی مجلس شورای اسلامی، همه فرایند‌های تثبیت، تطبیق و مستندسازی اسناد و مدارک کشاورزان را در روستا‌ها انجام داد.

وی عنوان کرد: کشاورزان با کمترین هزینه می‌توانند به پایگاه‌های رسمی طرف قرارداد در روستا‌ها مراجعه و برای دریافت سند تک برگ اقدام کنند.