خالی کردن حساب والدین توسط کودکان
خالی کردن حساب والدین توسط کودکان

ندای استان:برابر اعلام رئیس پلیس فتا بوشهر،برداشت اینترنتی از حسابهای والدین بوسیله فرزندان در ماههای اخیر در استان بوشهر افزایش یافته است.

به گزارش ندای استان از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی قاسمی” بیان داشت: با بررسی وضعیت پرونده های برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی که از طریق مراجع قضائی به پلیس فتا استان ارجاع و تحت رسیدگی تخصصی قرار گرفته، مشاهده می شود که درصد بالایی از این برداشت ها بوسیله فرزندان و حتی نوه ها صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری، مالباختگانی به پلیس فتا استان مراجعه و اظهار داشته اند که موجودی حساب آنها توسط فرد ناشناسی بصورت اینترنتی برداشت و سرقت شده یا بعضا این مبالغ به میزان چند ده میلیون تومان نیز بوده که در بررسی دقیق توسط کارشناسان سایبری این پلیس،مشخص گردید که فرزندان یا نوه های مالباختگان برای خرید اکانت بازی های رایانه ای و یا ارتقاء مرحله بازی اینترنتی و نظایر اینها،از حساب بانکی والدین خود بدون اجازه، برداشت اینترنتی نموده اند.

این مقام انتظامی افزود: در برخی از پروندها،بعلت کم سن وسال بودن و عدم داشتن دانش لازم فرزندانی که از حساب والدینشان استفاده نموده اند ،مشاهده شده که وارد درگاه های پرداخت اینترنتی جعلی شده و تمام موجودی حساب توسط مجرمین سایبری با فیشینگ اطلاعات حسابها بسرقت رفته است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متاسفانه بعلت شرایط خاص آب و هوایی فصل تابستان در استانهای جنوبی بویژه استان بوشهر،استقبال فرزندان به استفاده از بازهای اینترنتی برای پر کردن اوقات فراغت افزایش یافته و بهمین میزان،بسترهای آسیب پذیری نیز در صورت عدم استفاده آگاهانه افزایش می یابد که می طلبد والدین عزیز هم استانی نظارت بیشتری بر عملکرد فرزندانشان در فضای مجازی و اینترنت داشته باشند.

سرهنگ قاسمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: والدین عزیز در کنار نظارت بر نحوه انتخاب بازیهای اینترنتی بویژه بازی های آنلاین توسط فرزندانشان، از در اختیار گذاشتن کارت حساب یا اینترنت بانک خود به آنها خودداری کرده و حتما در زمان انجام هرگونه فعالیت اقتصادی اینترنتی در کنار فرزندان خود باشند تا بتوانند آنها را راهنمایی نمایند و دقت شود تا کارت حسابهای بنام و در اختیار آنها نیز دارای موجودی بالایی نباشد و صرفا برحسب ضرورت و نیاز شارژ شود.