واگذاری زمین و خانه به ایثارگران/نبود فضای مناسب برای جانبازان اعصاب و روان
واگذاری زمین و خانه به ایثارگران/نبود فضای مناسب برای جانبازان اعصاب و روان

ندای استان:غلامپور گفت: به دلیل نبود فضای مناسب برای بستری جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی در استان بوشهر آنان مجبور هستند برای پیگیری کارهای درمانی خود به استان‌های همجوار مراجعه کنند.

به گزارش ندای استان،مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری این استان و حل مشکلات آنها ازطریق آموزش‌های فنی و حرفه ای و مشاوره شغلی، ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات در این بخش اختصاص یافته است.

نعمت الله غلامپور روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: همچنین با هدف رسیدگی به امور اشتغال ایثارگران کارگروهی متشکل از مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئول تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد شهید و امورایثارگران استان بوشهر مسائل و نیازهای جامعه هدف خود در بخش‌های بهداشت ودرمان، اشتغال، مسکن، امور فرهنگی و معیشتی را رصد و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام می‌کند.

غلامپور ادامه داد: با وجود منابع مالی محدود تلاش شده در بخش فرهنگی کارهای مفیدی در زمینه ساخت فیلم، نوشتن کتاب، ثبت خاطرات، اهدای جوایز، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی ایثار گران انجام شود.

وی در باره طرح سپاس گفت: امروز طرح سپاس از حالت احوال پرسی محض دستگاه‌های اجرایی از خانواده شهدا و ایثارگران خارج و تلاش شده در این بازدیدها مسائل و مشکلات خانواده ها شناسایی و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام شود که در همین ارتباط از ابتدای سال جاری تاکنون از ابتدای سال تاکنون این سازمان به طرق مستقیم و غیرمستقیم با پنج هزارو ۷۰۰ ایثارگر به صورت تماس تلفنی، دیدار در منزل، ملاقات‌های مردمی به‌گفت‌وگو نشسته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی را به عنوان مظلومترین قشر معرفی کرد و گفت: در این استان فضای مناسبی برای بستری جانبازان اعصاب، روان و شیمیایی وجود ندارد.

غلامپور افزود: به دلیل نبود فضای مناسب برای بستری جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی در استان بوشهر آنان مجبور هستند برای پیگیری کارهای درمانی خود به استان‌های همجوار مراجعه کنند.

وی افزود:  به منظور تعیین وضعیت و تائید احراز مصادیق ایثارگری طی ۲ ماه ۲ بار کمیسیون پزشکی در استان بوشهر برگزار شد و در زمان حاضر کسی در نوبت کمیسیون قرار ندارد مگر اینکه پرونده پزشکی او کامل نباشد که برای این دسته از افراد تلاش می‌شود سومین مرحله کمیسیون تا اواخر سال جاری برگزار شود.

غلامپور در ارتباط با تامین مسکن جامعه  استان بوشهر اظهار  داشت: امسال ۷۵۰ نفر از ایثارگران این استان که فرم “ج” آنها سبز باشد، صاحب خانه می‌شوند که در این ارتباط تاکنون ۶۰۰ نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون به ۱۳۸ نفر از ایثارگران استان بوشهر که فرم ج آنها قرمز نیست، زمین واگذار شده است.

  • منبع خبر : ایرنا