فرهنگیان هنرمند بوشهر ۱۷ رتبه کشوری کسب کردند
فرهنگیان هنرمند بوشهر ۱۷ رتبه کشوری کسب کردند

ندای استان:معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فرهنگیان این استان موفق به کسب ۱۷ رتبه کشوری در دومین دوره جشنواره معلمان هنرمند شدند.

به گزارش ندای استان،محمود حقدوست روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این مقام ها شامل یک رتبه اولی، ۲ رتبه دومی، ۸ رتبه سومی و ۶ رتبه شایسته تقدیر است که در گرایش نقد ادبی و در رشته شعر حسن سهولی و عبدالمجید اجرایی به ترتیب حائز رتبه اول و شایسته تقدیر و مریم رنجبر حائز رتبه شایسته تقدیر در رشته نقد فیلم شدند.

وی بیان کرد: در گرایش هنرهای تجسمی راضیه آرندی مقام دوم در رشته فتومنتاژ، عاطفه عرب‌زاده مقام سوم موشن گرافی، فاطمه محمدی رتبه شایسته تقدیر طراحی و داریوش تازش رتبه شایسته تقدیر خوشنویسی را کسب کردند.

حقدوست ادامه داد: رتبه‌های دوم و سوم در رشته نمایش صحنه‌ای مونولوگ جشنواره معلمان هنرمند نیز به ترتیب به جهانشیر یاراحمدی و محمد بازدار رسید.

وی عنوان کرد: در هنرهای آوایی امین رنجبر مقام سوم رشته تک‌نوازی نی تکی، محسن محمودی راد مقام سوم آواز، در بخش رسانه و فضای مجازی وب سایت نیز  احمد زارعی مقام سوم مشترک و سلیمان نعمتی رتبه شایسته تقدیر و در نمایشنامه نویسی لقمان بحرانی مقام سوم و مریم رنجبر مقام سوم مشترک را بدست آوردند.

حقدوست اضافه کرد: مقام سوم رشته شعر، سرود و ترانه در گرایش آفرینش‌های ادبی نیز به سیما باقری و  رتبه شایسته تقدیر نقالی و پرده خوانی نیز به محمدعلی صالحی رسید.

وی هدف از برگزاری این جشنواره هنری را جریان‌سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملی و بومی، تقویت مبانی فکری، فرهنگی و هنری معلمان، ایجاد زمینه تحرک، پویایی، شادابی معلمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش، ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی،تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلمان، شناسایی معلمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی، ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری معلمان را از هدف‌های این جشنواره عنوان کرد.

دومین جشنواره معلمان هنرمند در ۶ گرایش و ۴۸ رشته ویژه معلمان شاغل و هفت رشته ویژه معلمان پیشکسوت با ارسال ۴۰۷ اثر از سوی فرهنگیان استان بوشهر به میزبانی استان فارس برگزار شد.