۸ هزار میلیارد تومان مالیات در استان بوشهر وصول شد
۸ هزار میلیارد تومان مالیات در استان بوشهر وصول شد

ندای استان:مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: هشت هزار میلیارد تومان مالیات در استان بوشهر در سال ۱۴۰۰، وصول شد.

به گزارش ندای استان،محمدجواد رستمی مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هشت هزار میلیارد تومان مالیات در استان بوشهر در سال ۱۴۰۰، وصول شد که پنج هزار میلیارد تومان از آن از منبع ارزش افزوده و سه هزار میلیارد تومان آن از منبع مالیات مستقیم بوده که از این سه هزار میلیارد تومان، ۱۸۰ میلیارد تومان از منبع اشخاص حقیقی و ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ تومان از منبع کسبه و بازار بوده است.

وی با اشاره به این‌که طبق پیش‌بینی‌ها درآمد مالیاتی امسال، حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان خواهد بود افزود: علت این افزایش سهم در استان بوشهر و کشور، افزایش سهم مالیات در قانون بودجه است اما این فشار بر اشخاص حقیقی وارد نخواهد آمد.

رستمی با اشاره به این‌که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا پایان خرداد ماه خواهد بود عنوان کرد: احتمال دارد این مدت تا ۱۵ تیرماه تمدید شود اما هنوز ابلاغ نشده است، بنابراین مودیان، تسلیم اظهارنامه خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر در مورد تراکنش دستگاه کارتخوان مودیان مالیاتی گفت: تا قبل از این، مبنای محاسبه مالیاتی بر اساس سوابق مالیاتی اشخاص و ارائه اظهارنامه مالیاتی بود اما با توجه به الزامات قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مکلف شدیم از اطلاعات حساب آن‌ها استفاده کنیم.

رستمی بیان کرد: از آن‌جا که میزان فروش، مبنای محاسبات ما قرار می‌گیرد و بعضاً این فروش‌ها، فروش بالایی بوده و خیلی از مودیان مالیاتی، از دستگاه کارتخوان خود، استفاده‌های مختلفی می‌کرده‌اند که غیرتجاری بوده، دستورالعمل‌هایی تهیه کرده‌ایم تا بتوانیم این موارد را مدنظر قرار دهیم تا مالیات عادلانه و واقعی را از مودیان وصول کنیم.

رستمی به دغدغه و نگرانی مودیان مالیاتی در خصوص ضریب سود اشاره کرد و گفت: ضریب سود برای کسانی است که ما هیچ‌گونه مدرک و اطلاعاتی از آن‌ها نداریم اما مودیانی که اظهارنامه می‌دهند، مالیات را بر اساس درآمد و هزینه آن‌ها مشخص می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از کل مبلغ مالیاتی استان بوشهر در سال ۱۴۰۰، کمتر از یک درصد از آن صاحبان مشاغل بوده و ۹۰ درصد درآمد مالیاتی از شرکت‌های بزرگ مانند پتروشیمی‌ها وصول شده است ؛ به طوری که ۷۰ درصد از مالیات ارزش افزوده استان بوشهر، تنها از یک شرکت پتروشیمی گرفته شده است.

رستمی یادآور شد: در حال حاضر ۵۸ هزار مودی مالیاتی حقیقی در استان بوشهر داریم.

  • منبع خبر : فارس