رئیس جمهور استعفای عبدالملکی را پذیرفت
رئیس جمهور استعفای عبدالملکی را پذیرفت

ندای استان:سخنگوی دولت، گفت: عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دومین بار، استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرد و این استعفا مورد پذیرش آقای رئیسی قرار گرفت؛ همچنین، محمد هادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست این وزارت، منصوب می‌شود.

به گزارش ندای استان، علی بهادری جهرمی در نشست خبری، اظهار داشت: دیروز (دوشنبه) عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دومین بار، استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرد و این استعفا مورد پذیرش آقای رئیسی قرار گرفت.
سخنگوی دولت، گفت: برای عبدالملکی، آرزوی موفقیت و از تلاش جهادی او تقدیر می‌کنیم؛ البته عبدالملکی به عنوان مشاور رئیس جمهور، همکاری خود را با دولت ادامه می‌دهد.
بهادری جهرمی، تصریح کرد: محمد هادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، منصوب می‌شود که پیش از این تعامل و همکاری نزدیکی با دولت داشته و معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، عضو شورای عالی دفاع و تأمین اجتماعی و ستاد تنظیم بازار بوده است.
۵۵۰ هزار مشمول مالیات، از پرداخت آن معاف شدند
علی بهادری جهرمی، اظهار داشت: دولت برای محاسبه مالیات، مکلف بوده است طبق قانون، تراکنش کارتخوان‌ها را مورد نظر قرار دهد.
سخنگوی دولت، تصریح کرد: مبنای دولت در بررسی مالیات، همکاری و همیاری با اصناف است. به عنوان مثال، در بین حدود یک میلیون نفر که مشمول مالیات بودند، ۵۵۰ هزار نفر از این عزیزان از پرداخت مالیات معاف شدند.
بهادری جهرمی، گفت: نکته دوم اینکه رئیس جمهور تأکید دارند که اساس کار باید بر مدار اعتماد با بازاریان و خوداظهاری آنها باشد.
دولت به دنبال بهره برداری از ابزار‌های کمتر توجه شده است
علی بهادری جهرمی، اظهار داشت: در امتداد دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران و توسعه متوازن دیپلماتیک کشور، امشب میزبان رئیس جمهور ترکمنستان و هفته آینده سفر رئیس جمهور قزاقستان را خواهیم داشت.
سخنگوی دولت، تصریح کرد: این رفت و آمد‌ها آثار قابل توجهی داشته است. مثبت شدن تراز تجاری کشور در دو ماه ابتدایی سال در راستای توسعه دیپلماسی متوازن است. دولت به دنبال بهره برداری از ابزار‌هایی بوده که تاکنون کمتر به آن‌ها توجه شده است.
دومین آیین نامه دولت برای حمایت از تولید دانش بنیان به تصویب رسید
بهادری جهرمی، گفت: ما در هفته اخیر مصوباتی در هیئت وزیران داشتیم. دومین آیین نامه در راستای تحقق شعار سال در حمایت از تولید دانش بنیان به تصویب هیئت وزیران رسید.
سخنگوی دولت، تصریح کرد: دو آیین نامه دیگر نیز در این زمینه به زودی به تصویب دولت می‌رسد.
بهادری جهرمی، اظهار داشت: درباره شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، به منظور توانمندسازی این شورا ترکیبات آن تغییر کرد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین، رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح یا معاون او (در راستای حل مشکلات مشمولان نظام وظیفه)، به ترکیب شورا اضافه شدند.