امسال ۶ نفر در آب‌های استان بوشهر غرق شده‌اند
امسال ۶ نفر در آب‌های استان بوشهر غرق شده‌اند

ندای استان:مسئول مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس استان بوشهر گفت: در فروردین امسال ۱۲ مورد غرق‌شدگی در استان داشتیم که ۶ تن از غرق‌شدگان جان خود را از دست دادند.

به گزارش ندای استان،میثم بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: در سال ۱۴۰۰ در استان بوشهر ۵۶ مورد حادثه غرق‌شدگی داشتیم که ۱۲ مورد از آن غرق‌شدگی‌ها در رودخانه‌ها بود.

مسئول مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس استان بوشهر افزود: فروردین پارسال تنها ۲ مورد غرق‌شدگی داشتیم، ولی امسال به‌دلیل افزایش سفر‌ها ۱۲ غرق شدگی داشتیم که متأسفانه نیمی از آنان جان خود را از دست دادند.

او اضافه کرد: از این ۱۲ نفر، ۱۰ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند که ۶ مورد از این حوادث غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و کانال‌های آببآب رخ داد.

بوستانی با بیان این موضوع ادامه داد: با این اتفاقات، روشن است که رودخانه‌های استان بسیار پرخطر هستند، زیرا هیچ تمهیداتی برای شنا در رودخانه‌ها دیده نشده است.

مسئول مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس استان با اشاره به این‌که رودخانه‌های فصلی استان هم خطرناک هستند، افزود: اورژانس توصیه می‌کند که هیچ‌گاه کسی در رودخانه‌های استان و جوی‌های آب شنا نکند. همچنین مسیر‌های این رودخانه‌ها برای آمبولانس‌ها بسیار سخت‌گذر و دسترسی به آن مکان‌ها آسان نیست و این در خطرناک بودن نجات جان فرد غرق‌شده تأثیر دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما