افزایش۴۲درصدی درآمد سالانه استان بوشهر
افزایش۴۲درصدی درآمد سالانه استان بوشهر

ندای استان:مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۰ مجموع کل درآمدهای وصولی این استان حدود هفت هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان بود که نسبت به سال پیش از آن ۴۲.۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش ندای استان،رسول زارعی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: در سال گذشته استان بوشهر جایگاه ششم کشور را در درآمدهای وصولی داشته است و مجموع درآمدهای وصولی این استان نسبت به مقدار مصوب بودجه، ۱۰۳.۶ درصد محقق شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر عنوان کرد: از مجموع درآمدهای وصولی بیش ازهفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد، از محل جمع‌آوری مالیات‌ها بوده است.

وی در باره درآمد دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان بوشهر، گفت:  سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات‌های مستقیم و بیش از چهار هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان نیز از محل مالیات‌های غیرمستقیم وصول شده است.

زارعی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان بوشهر جمع آوری شده است، گفت: نزدیک به یک سوم از مالیات بر ارزش افزوده جمع آوری شده در استان بوشهر به صورت مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان واریز می‌شود که در سال گذشته این رقم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی اعلام کرد: در این سال یکهزار و ۶۱۸ میلیارد تومان درآمد نیز از محل مالیات بر درآمد کارکنان دولت، بخش خصوصی و مالیات بر مشاغل وصول شده است.

زارعی افزود: در سال گذشته درآمدهای مالیاتی استان بوشهر در مالیات نقل و انتقالات املاک ۲۴ میلیارد تومان، عوارض خروج از کشور ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و مالیات بر نقل و انتقال خودرو ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: سه اداره گمرک استان در بندر بوشهر، بندر گناوه و بندر عسلویه مستقر هستند که در سال ۱۴۰۰ در مجموع یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

وی افزود: گمرک بندر بوشهر یکهزارو ۴۵۰ میلیارد تومان، گمرک بندر گناوه ۱۲۰ میلیارد تومان و گمرک پارس جنوبی ۶۱ میلیارد تومان درآمد گمرکی کسب کرده‌اند.

زارعی بیان کرد: ۹۸ درصد از درآمدهای گمرک در کدهای درآمدی ملی قرار دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۰ درآمد این استان از اموال تملیکی نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی ادامه داد: سیستم بانکی نقشی مهم در تامین منابع مورد نیاز سرمایه‌گذاری‌ها ایفا می‌کند و نیاز است بانک‌های استان در این زمینه همت داشته باشند.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۵۴ میلیارد تومان از محل جرایم راهنمایی و رانندگی در استان بوشهر جمع آوری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر بیان کرد: این اداره کل وظیفه بهبود فضای کسب و کار، توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملکی و نظارت مالی این استان را به عهده دارد که گام‌های موثری در این زمینه‌ها برداشته شده است.

زارعی اعلام کرد: میزان پیش‌بینی درآمدهای عمومی استان بوشهر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان مشخص شده است.