سرانجام پس از ۶ سال؛ چرخ و فلک بوشهر چرخید
سرانجام پس از ۶ سال؛ چرخ و فلک بوشهر چرخید

ندای استان:چرخ و فلک بوشهر در کنار ساحل بوشهر و در بوستان شغاب قرار دارد که به گفته سرمایه گذار می‌تواند ۵۰ سال عمر کند.

به گزارش ندای استان،این چرخ و فلک که با سه و نیم متر صاعقه گیر ۷۵ و نیم متر ارتفاع دارد، با ظرفیت ۲۵۲ نفر مجهز به وسایل سرمایشی و دارای کابین‌های بسته است.

۲۲۰ میلیارد ریال برای طراحی و ساخت این چزخ و فلک هزینه شده که ۴۰ میلیارد ریال فقط هزینه راه اندازی بوده است.

چرخ و فلک بوشهر در کنار ساحل بوشهر و در بوستان شغاب قرار دارد که به گفته سرمایه گذار می‌تواند ۵۰ سال عمر کند.

هزینه بلیط به ازاء هر نفر ۵۰ هزار تومان است و هر دور سوار شدن نیز ۱۸ دقیقه و نیم است و قرار بر این است تا سوم خرداد مردم به صورت رایگان سوار بر چرخ و فلک شوند.

شهردار بوشهر در مراسم افتتاحیه چرخ و فلک گفت: اگر چه نباید زمان راه اندازی چرخ و فلک طول کشید، اما به دلیل مشکلات ایمنی نمی‌توانستیم برنامه راه اندازی را انجام دهیم.

آقای حیدری افزود: سازه چرخ و فلک با استاندارد‌های جهانی مطابقت دارد و علاوه بر استاندارد بوشهر از استاندار کشور نیز تاییدیه‌های لازم را گرفته است.

وی گفت: در روز‌های ابتدایی به علت وزش باد‌های موسمی در فصل‌های بهار و تابستان کل کابین‌های چرخ و فلک راه اندازی نمی‌شود.

استاندار بوشهر هم در مراسم افتتاح چرخ و فلک گفت: بر اساس بر نامه ریزی و پیگیری‌های انجام شده، قرار بر این بود که سازه چرخ و فلک در پایان سال گذشته به بهره برداری برسد، اما به دلیل مسائل ایمنی ورعایت استاندارد‌ها این عملیات دو ماه به تاخیر افتاد.

احمد محمدی زاده گفت: چرخ و فلک بوشهر یکی از بزرگترین سازه‌های چرخ و فلک در کشور است که با موافقت سازمان استاندارد ایران و رعایت ملاحظات ایمنی راه اندازی شده است.