صادرات گمرک گناوه درسال گذشته پنج برابر شد
صادرات گمرک گناوه درسال گذشته پنج برابر شد

ندای استان:مدیرکل گمرک شهرستان گناوه گفت: صادرات کالای غیرنفتی از گمرک این بندر در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از نظر وزنی ۸۶۷ درصد و از نظر ارزش ۵۳۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ندای استان،هوشنگ هوشمندی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این مدت ۱۳هزار و۶۹۲ تن کالا  به ارزش ۱۴ میلیون و ۲۷۵هزار و ۲۰۳ دلار به کشورهای کویت، امارات متحده عربی، امارات و قطر صادر شد.
وی اظهارداشت: شیشه شفاف و آینه ساختمانی، دام زنده (شتر)، شیشه فلوت روی خرک فلزی از عمده کالاهای صادراتی بوده است.
هوشمندی گفت: این میزان رشد درحالی است  که در سال ۱۳۹۹ ، یکهزار و ۴۱۶ تن کالا از گمرک گناوه به ارزش ۲ میلیون و ۲۳۷هزار و ۲۴۲ دلار صادر شده بود.
مدیرکل گمرک گناوه در بخش دیگری از سخنان خود به کاپوتاژ کالا (صادرات داخلی) به جزیره خارگ اشاره کرد و ادامه داد:  در این مدت  ۳۲هزار و ۷۱۹ تن کالا به ارزش ۹۱۳میلیاردو۴۰۷میلیون ریال کاپوتاژ انجام شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از نظر وزنی ۲۲ درصد و ارزش یک درصد افزایش نشان می دهد.
وی اشاره‌ای به میزان کالای وارداتی در سال ۱۴۰۰ کرد و  افزود: در این مدت ۲۴هزار و ۶۵۵ تن کالا شامل لوازم یدکی، شیرآلات، ظروف شیشه ای ، لاستیک، چای، تمرخوراکی، برنج و شکر به ارزش ۱۱۵میلیون و ۲۲۸هزار و ۹۷۱ دلار کالای  ملوانی وارد شد که نسبت به سال ۱۳۹۹ از نظر وزن ۳ درصد و  ارزش ۲۸ درصد افزایش یافت.
هوشمندی،  درآمد ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ گمرک های گناوه و بندرریگ را بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: میزان کل درآمد گمرکات این شهرستان در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۹۹ به میزان  ۹ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرک گناوه بیان کرد: پارسال ۸۷۸ شناور باری از خور این بندر به سمت کشورهای همسایه خلیج فارس خروج و  ۹۱۳ فروند شناور وارد و پنج هزارو ۲۶۸ ملوان خارج و  پنج هزار و ۴۷۸ نفر به بندرگناوه وارد شدند.

گمرک شهرستان گناوه از گمرکات فعال استان بوشهر است.