معلمان نمونه استان بوشهر تجلیل شدند
معلمان نمونه استان بوشهر تجلیل شدند

ندای استان:در آیینی با حضور رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و مدیرکل آموزش و پرورش، معلمان نمونه استان بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش ندای استان،نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: ارزش معلم‌ها با معیار‌های زمینی قابل سنجش نیست بلکه آسمانی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: اولین معلم در عالم خلقت خداوند است و تعلیم و تربیت در صدر شغل‌های آسمانی است.

وی اضافه کرد: معلمی به معنای پیشرفت، تمدن است و نگاه به آموزش و پرورش باید حیاتی، بنیادی بوده و اقتدار ایران در هندسه بین المللی، در آموزش و پرورش معنا پیدا می‌کند.

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش هم با اشاره به اینکه قانون رتبه بندی معلمان به تصویب رسیده است گفت: اعتباری که مجلس برای یکسال و نیم تصویب کرده ۳۸ هزار میلیارد تومان است، زیرا اجرای آن از سال ۱۴۰۰ بوده است.

دکتر نجار افزود: در وزارت آموزش و پرورش ۹۷۰ هزار نفر نیرو داریم که ۸۰۶ هزار نفر آن افرادی هستند که جدید استخدام می‌شوند و ۶۱ هزار نفر بازنشسته در نیمه دوم ۱۴۰۰ داشتیم که مشمول قانون رتبه بندی هستند که با افزوده شدن این ۶۱ هزار نفر در مجموع ۹۷۰ هزار نفر مشمول قانون رتبه بندی می‌شوند.

وی در خصوص استخدام نیروی جدید هم گفت: فرایند استخدام به این صورت است که باید از طریق آزمون سراسری در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب شوند و به عنوان دانشجوی متعهد خدمت مشمول تحصیل شوند.

نجار اضافه کرد: در مواقعی که آموز ش و پرورش به نیرو نیاز دارد با هماهنگی سازمان امور استخدامی و سنجش اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می‌کنیم که همین آزمون ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد و ۵۰۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها برای جذب ۳۴ هزار معلم، در این آزمون شرکت کردند.

وی اظهار داشت: استاندارد حضور دانش آموز در هر کلاس باید ۲۰ نفر باشد در حالی که برخی کلاس‌ها تا ۳۰ نفر و در شهر‌های بزرگ و کلان شهر‌ها به بیش از آن می‌رسد که به دلیل کمبود نیرو است.

نجار افزود: هم اکنون ۱۶۰ هزار نفر کمبود نیرو داریم که بخشی از آن از طریق نیرو‌های حق التدریس تامین می‌شود، اما اگر ۱۶۰ هزار نفر هم جذب شود باز نیاز به نیرو داریم تا تراکم کلاس‌ها از ۳۰ نفر به ۲۰ نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: استان بوشهر در جمع ۱۱ استانی است که معلم برگزیده کشوری دارد و ۲ معلم هم استانی برگزیده کشوری شده اند.

موحدی افزود: در آیین امروز از ۱۱۵ معلم برتر استانی و منطقه‌ای تجلیل شد.

وی با بیان اینکه در استان ۲ هزار و ۵۰۰ معلم کم داریم اضافه کرد: برای تامین نیرو ۶۰۰ تا ۶۵۰ معلم را از فارغ التحصیلان دانشکده فرهنگیان، ۴۰۰ نیروی خرید خدمات آموزشی و ۴۵۴ نفر هم از طریق آزمون استخدامی جذب می‌کنیم در کنار آن از سرباز معلم‌ها، روحانی و طلبه‌های وظیفه استفاده می‌کنیم.