۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد

ندای استان:مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: تاکنون ۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است.

به گزارش ندای استان،جمال زارعی کاهش میزان بارش‌ها و خشکسالی‌ها را باعث تخریب بخش زیادی از مزارع گندم استان و کاهش میزان برداشت محصول اعلام کرد.

او با پیش‌بینی برداشت حدود ۳۰ هزار تن گندم در استان بوشهر در سال زراعی جاری گفت: پارسال ۴۲ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شده بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۵۴ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است می‌گوید: مطالبات کشاورزی بابت خرید گندم تضمینی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود

او گفت: مراکز ۱۳ گانه خرید گندم تا پایان برداشت این محصول فعال است که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ خرداد برداشت ادامه داشته باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر می‌گوید: گندم برداشت شده در استان بوشهر شامل ۱۰ هزار و ۸۰۱ تن گندم معمولی، ۷۹۷ تن گندم بذری، یک هزار و ۴۰۶ تن قراردادی و ۵۰ تن گندم دوروم خریداری شده است.

زارعی از پرداخت ۶۵ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان به کشاورزان استان بوشهر خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۰ هزار و ۵۰۰ و گندم دوروم ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر عنوان کرد که هزار تومان در قبال هر کیلوگرم جایزه تشویقی به کشاورزان برای تحویل گندم و ۴۰ تومان هم جایزه تشویقی برای هر کیلوگرم گندم قراردادی کشاورزان در نظر گرفته شده است.

او می‌گوید که بابت خرید تضمینی گندم از زارعان ۶۵ میلیارد و ۷۴۲ میلیون تومان دیگر در دست پرداخت است.