تشکیل پرونده متقاضیان نهضت ملی مسکن که پیامک دریافت کرده‌اند
تشکیل پرونده متقاضیان نهضت ملی مسکن که پیامک دریافت کرده‌اند

ندای استان:مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر متقاضیان نهضت ملی مسکن که پیامک دریافت کردند، هر چه سریعتر برای تشکیل پرونده اقدام کنند.

به گزارش ندای استان،سید محمود دستغیبی بیان کرد: آن دسته از متقاضیانی که برای استفاده از طرح‌های جهش تولید مسکن ثبت نام کرده و  برای آن‌ها افتتاح حساب شده است در سریع‌ترین زمان  نسبت به واریز آورده اولیه (حداقل ۴۰ میلیون تومان)  اقدام کنند.
وی افزود: همچنین آن دسته از متقاضیانی که پیامک دریافت کرده‌اند، مدارک خود را به صورت حضوری برای تشکیل پرونده به آدرس اعلام شده در پیامک تحویل دهند تا برای واریز آورده ۴۰ میلیونی به بانک معرفی شوند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر همچنین از آغاز ثبت‌نام از متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر برای واگذاری مسکن خبر داد و افزود: افرادی که فرزند سوم به بعد آن‌ها بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد (۲۴ آبان ۱۴۰۰) باشد می‌توانند برای بار دوم از امکانات دولتی استفاده کنند.
وی ادامه داد: این متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی https://saman.mrud.ir/ با انتخاب گزینه “متقاضیان دارای سه فرزند به بالا (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) ” در بخش نوع سرپرستی، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
دستغیبی همچنین درباره تکلیف متقاضیان مجردی که در طرح  نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، گفت: این افراد باید قبل از قرارداد واگذاری تحویل مسکن متاهل شده باشند.
وی در خصوص شرایط عمومی ثبت نام اولیه این متقاضیان بیان کرد: امکان ثبت‌نام فقط برای متقاضیان مرد مجرد (بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام) مجاز است، همچنین داشتن حداقل ۲۳ سال تمام سن در هنگام ثبت نام و نداشتن سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی، استفاده نکردن از امکانات و تسهیلات دولتی  یا امکانات نهاد‌های عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی (دارا بودن فرم “ج” سبز) از تاریخ ۱۳۵۷/۱/۱ است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: همسر متقاضی در هنگام تحویل واحد نیز می‌بایست حائز شرایط قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، آئین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحات بعدی آن باشد (فاقد مالکیت خصوصی و دارای فرم “ج” سبز) باشد و در صورتی که فرد پس از تحویل واحد مسکونی از همسر خود جدا شود (طلاق بگیرد) فرم “ج” هر دو زوج تا پنج سال پس از وقوع طلاق قرمز باقی خواهد ماند و در این مقطع زمانی (پنج سال پس از وقوع طلاق) امکان استفاده از تسهیلات دولتی مسکن را نخواهد داشت و  فرم “ج” زوج یا زوجه‌ای که مالک واحد مسکونی موضوع این دستورالعمل می‌باشد، قرمز باقی می‌ماند