مسابقه شرکت‌های آب، برق و گاز در گران کردن خدمات
مسابقه شرکت‌های آب، برق و گاز در گران کردن خدمات

ندای استان: امام جمعه دیر با انتقاد از رقابت برخی دستگاه‌ها در گران کردن خدمات خود، گفت: شرکت‌های آب و برق و گاز با هم مسابقه گذاشته‌اند.

به گزارش ندای استان،حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نماز عید فطر شهر دیر با تبریک این عید، اظهار داشت: زکات فطره مکمل روزه داری و بیمه کننده افراد است. امروز جشن پیروزی روزه داران در جهاد اکبر است و خدا به آنها جایزه می‌دهد.

وی عنوان کرد: روحیات و معنویت ماه رمضان را در طول سال حفظ کنیم و انس با قرآن و حضور در مسجد و کمک به نیازمندان را داشته باشیم.

حسینی اجتماع امروز نمازگزاران در ایران و سایر کشورها را نمایشگر اقتدار امت اسلامی دانست و ادامه داد: این اجتماعات را قدر بدانید چون دشمن از این اجتماعات ترس دارد و به دنبال خالی کردن دل مردم هستند.

وی بیان کرد: مردم در زندگی مشکلات معیشتی دارند اما باید مسائل معنوی و دینی را از آن تفکیک کنیم، ضمن شرکت در ابن اجتماعات دنبال مطالبه گری و حقوق و خواسته‌ها و رفع مشکلاتمان باشیم.

خطیب عید فطر شهر دیر عنوان کرد: امسال در ماه رمضان شاهد هتک حرمت به قبله اول مسلمین و هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد بودیم، از طرفی در افغانستان مسلمانان را به خاک و خون کشیدند که شما در راهپیمایی روز قدس واکنش نشان دادید که از شما تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: بی حرمتی به قرآن این نیست که فقط دشمنان آن را آتش می‌زنند، بلکه ما هم که به آیات قرآن عمل نکرده و دهن کجی می‌کنیم و برخی در ماه رمضان روزه خواری می‌کنند هم بی احترامی به قرآن است.

انتقاد از بی حجابی در شهر دیر

حسینی با انتقاد از بی حجابی در شهر دیر، ابراز کرد: حجاب مگر از ضروریات دین ما و احکام قرآن نیست؟ چرا متأسفانه در شهر مذهبی ما که شما افتخار می‌کنید شیعه اهل بیت و امیرالمومنین (ع) هستید ما شاهد بد حجابی و احیاناً کشف حجاب بعضی از خانم‌ها باشیم. بعضی از آنها روسریشان در گردنشان است؛ در گذشته در شهر ما اینها نبود، چند ماه پیش هم نبود ولی اخیراً نمی دانم از کجا الهام می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دو ارزش غیرت در مردان و حیا در زنان کمرنگ شده است، گفت: خداوند غیور است، ائمه ما غیور بودند، غیرت دینی و ناموسی ما چه شده است؛ یکی بد عمل می‌کند و دیگران هم تماشاچی هستند و امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند.

حسینی با اشاره به معضل کم آبی در شهرستان دیر، بیان کرد: این مسئله در تابستان به بحران تبدیل می‌شود؛ من پارسال گفتم امسال هم بارها گفته‌ام، الان هم در جمع عظیم مردم عرض می‌کنم که مسئولان استان باید فکر اساسی کنند.

وی افزود: بعضی از خانواده واقعاً مستأجر هستند و منبعی برای ذخیره کردن آب ندارند، چند ساعت آب که می‌آید بعد که قطع می‌شود اینها آب ندارند.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد: مردم بچه دارند، زندگی زناشویی دارند ما که نمی‌توانیم به مردم بگوییم زندگی زناشویی تان را تعطیل کنند، واجبات دیگری دارند؛ بعضی از مسائل در خانواده‌ها باعث اختلاف و طلاق می‌شود.‌

کمبود آب دیر رفع شود

وی افزود: هم بحث آبشیرین کن و هم مسائل دیگری مانند سهمیه آب شهرستان را پیگیری شود، حالا کیفیتش را ما بخشیدیم که گاهی اوقات حتی نمی‌شود به چشم زد ولی حداقل آبی در لوله‌ها جاری شود که مردم امورات روزمره شأن انجام دهند؛ منتها در کنار اینها مسائل دینی و معنوی خود را فراموش نکنیم.

حسینی با تبریک هفته معلم، گفت: معلمان ما افسران پیشرفت کشور و جهادگران در عرصه مبارزه با جهل و بی سوادی هستند و باید حرمت این عزیزان نگه دارند و مسئولان هم مطالبات آنها را پاسخگو باشند، البته مطالبه گری در بیان و ارائه باید طوری باشد که با دشمن مغرض، مخرج مشترک پیدا نکند.

امام جمعه دیر عنوان کرد: رسانه‌های بیگانه راهپیمایی عظیم روز قدس را که ده‌ها میلیون نفر شرکت می‌کنند را منعکس نمی‌کنند یا کمرنگ منعکس می‌کنند اما اگر چند نفر اجتماعی کنند و مطالبات صنفی دارند بحث حقوق و رتبه بندی معلمان است فوراً منعکس کرده و بعد هم این را به ضدیت با نظام اسلامی تفسیر و تعبیر می‌کنند.

وی یادآور شد: به سهم خودم از فرهنگیان و معلمان در شهرستان دیر بخاطر هوشیاری و بصیرتی که دارند و آب به آسیاب دشمن ریخته نمی‌شود تشکر می‌کنیم که البته باید مطالبات آنها پیگیری شود.

حسینی با انتقاد از رقابت برخی دستگاه‌ها در گران کردن خدمات خود، بیان کرد: شرکت آب و برق و گاز با هم مسابقه گذاشته‌اند، راه صرفه جویی مردم که همه اش گران کردن نیست فرهنگ سازی کنید، بنده هم وظیفه دارم که کمک کنم فرهنگ سازی کنیم؛ اینکه گران کنیم تا مردم کم مصرف کنند راه حل نیست، فشار زیاد به مردم وارد نکنید.

حسینی افزود: یا اینکه آقایان نمی‌توانند تولید کنند و نیاز مردم را برآورده کنند و فکر می‌کنند با گران کردن مسئله حل می‌شود، بله من قبول دارم بعضی‌ها بیش از حد اسراف می‌کنند اما راه حل این نیست که با گران کردن خدمات مردم را به صرفه جویی وادار کنیم.

وی یادآور شد: یا اینکه ما می‌خواهیم به کمیته امداد و مددجویان این نهاد و بهزیستی کمک کنیم بیایم روی قشر دیگری فشار وارد کنیم، راه حل اینها نیست.

  • منبع خبر : مهر