الزام اداره‌های استان به مناسب‌سازی محیط برای معلولان
الزام اداره‌های استان به مناسب‌سازی محیط برای معلولان

ندای استان:حسین اسدی‌راد گفت: ۳۳ اداره استان شرایط محیطی مناسبی برای استفاده معلولان، سالمندان و افراد دارای محدودیت حرکتی ندارند و باید تا شهریور امسال مناسب‌سازی انجام دهند.

به گزارش ندای استان،مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: مناسب‌سازی محیط‌های عمومی اولویت‌هایی دارد که باید برای دسترسی آسان افراد معلول جسمی و حرکتی، سالمندان، زنان باردار و کسانی که دارای محدودیت حرکتی هستند مناسب‌سازی شود.

حسین اسدی‌راد افزود: این گروه از افراد باید بتواند از فضا‌های عمومی، درمانی، اداری، بوستان‌ها مراکز خرید، سرویس‌های بهداشتی عمومی و هر جایی که یک شخص در روز بخواهد از آنجا استفاده کند به‌خوبی و آسانی رفت‌وآمد داشته باشند. این مکان‌ها باید دارای رمپ یا مسیر شیب‌دار مناسب همراه با نرده و دستگیره در ورودی و شرایط مناسب در داخل محیط باشند. همچنین فضا‌های درونی آسانسور‌ها باید به‌شکلی طراحی شده باشد که چنین افردی بتوانند از آن استفاده کنند.

او درباره میزان مناسب‌سازی ساختمان‌های اداره‌های استان هم گفت: مناسب‌سازی اداره‌های استان برای معلولان وضعیت مناسبی ندارد، مطلوب ما نیست و باید به‌زودی مناسب‌سازی کنند.

اسدی‌راد افزود: پس از ارزشیابی‌های انجام‌شده، از ۵۴ دستگاه دولتی استان تنها ۸ دستگاه شرایط مناسب‌سازی مطلوبی داشتند، ۱۳ دستگاه شرایط تقریباً مناسبی دارند و دیگر دستگاه‌ها یعنی ۳۳ اداره اصلاً شرایط دسترسی مناسبی برای افراد معلول و کم‌توان ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: بر اساس قانون جامع حقوق معلولان و سالمندان و تصمیم کمیته مناسب‌سازی استان و با تأکید استاندار، همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای مناسب‌سازی هستند.

اسدی‌راد اضافه کرد: از فروردین تا شهریور یعنی در ۶ ماه باید دستگاه‌هایی که مردم استفاده بیشتری از آن‌ها دارند باید مناسب‌سازی شوند.

جامعه معلولان استان استان بوشهر ۲۰ هزار نفر است که نیازمند خدمات متنوعی هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما