بیش از ۴۰۰۰ بازدید نوروزی از سد رئیسعلی دلواری ثبت شد
بیش از ۴۰۰۰ بازدید نوروزی از سد رئیسعلی دلواری ثبت شد

ندای استان:مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ بازدید از سد رییسعلی دلواری انجام شد.

به گزارش ندای استان،رضا چویلی گفت که پس از دو سال وقفه در بازدید‌های نوروزی به دلیل شیوع کرونا و با ابلاغ نهاد‌های ذیصلاح مبنی بر آزاد بودن فعالیت‌های گردشگری در کشور، سد رییسعلی دلواری نیز در نوروز امسال میزبان گردشگرانی از مناطق مختلف کشور بود.

او می‌گوید: آماده سازی امکانات مورد نیاز در محوطه و پیرامون این سد پیش از ایام نوروز انجام شد و از ۲۷ اسفند ماه به طور رسمی میزبانی از گردشگردان و مسافران آغاز شد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: به منظور رفاه بیشتر شهروندان، جلوگیری از تجمع در تاج سد و اجرای دستعورالعمل‌های بهداشتی، بازدید گردشگردان به صورت تور‌های مدیریت شده از سوی پرسنل سد انجام شد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: کارشناسان فنی سد رئیسعلی دلواری نیز با حضور در تاج سد، توضیحات لازم در خصوص پیشینه این سد و همچنین مشخصات فنی آن را بر عهده داشتند.

سد رئیسعلی دلواری با حجم مخزن ۶۹۵ میلیون مترمکعب در بخش شبانکاره شهرستان دشتستان واقع شده است و آبیاری بیش از یک میلیون اصله نخیلات و ۲۴ هزار هکتار از باغات و مزارع پایین دست را بر عهده دارد.