سوانح رانندگی نوروزی در استان ۱۷ فوتی گرفت
سوانح رانندگی نوروزی در استان ۱۷ فوتی گرفت

ندای استان:رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس در این استان ۱۷ نفر به دلیل سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش ندای استان،سرهنگ صادق مزارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان بوشهر اکنون در شمار تصادف‌ها در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد و از لحاظ فوتی افزایش ۷۰ درصدی تجربه کرده است.

وی بیان کرد: عمده دلیل افزایش فوتی‌ها در مقایسه با سال قبل نیز تصادفی بود که در محور ساحلی بوشهر- گناوه با هفت فوتی رخ داد.

مزارعی ادامه داد: در مجموع تصادف‌های این استان شرایط خوبی نداشته و آمار آن بسیار بالا است.

وی یادآور شد: تصادف‌های منجر به واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بسیار بالا است.

مزارعی عنوان کرد: با گرم شدن هوا بسیاری از رانندگان ورودی به استان بوشهر تجربه رانندگی در هوای گرم و مسیر طولانی ندارند که این مهم در نهایت خستگی و واژگونی خودروها را به دنبال دارد.

وی گفت: رانندگان به طور حتم باید پس از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: بیشترین شدت تصادف‌ها ناشی از سرعت غیرمجاز است که باید رانندگان این مهم را توجه کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی گفت: محورهای دوطرفه استان بوشهر مانند محور ساحلی بوشهر- گناوه، جم- فیزوزآباد و دالکی- کنارتخته مستعد تصادف‌های رخ به رخ هستند که رانندگان باید در این محور احتیاط بیشتری داشته و از سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ اجتناب کنند.

مزارعی یارآور شد: بیشترین فراوانی تصادف‌های استان بوشهر در چند روز اخیر  نیز در مسیر ساحلی بوشهر – گناوه گزارش شده است.

وی افزود: براساس گزارش‌های دریافتی در سه روز گذشته میزان ترددها در استان بوشهر در مقایسه با پارسال سه برابر شده است.

مزارعی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده استان بوشهر افزایش ۶۸ درصدی در ورود مسافر را تجربه کرده است.