ندای استان:فرماندار گناوه گفت: از ۲۹ اسفند سال گذشته تا نا پایان روز دوم فروردین ماه امسال، یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی وارد این شهرستان شدند.

به گزارش ندای استان،محمدتقی صفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران این شهرستان افزود: ستاد تسهیلات خدمات سفر این شهرستان تمام توان و تلاش خود را برای خدمات رسانی به هموطنان بکار بسته است.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه همه ساله در تعطیلات نوروز حجم زیادی از مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور وارد این شهرستان می شوند، خدمات رسانی به این میزان جمعیت سخت و دشوار است، اما اعضای ستاد تسهیلات سفر این شهرستان برای پذیرایی و خدمات رسانی شایسته به هموطنان، با هماهنگی استاندار بوشهر و همراهی مردم خونگرم و میهمان نواز،  برنامه ریزی لازم را اتخاذ کرده است.

وی گفت: در بحث زیرساخت و تامین آب و برق، گاز و آسایش، اسکان و امنیت در سطوح مختلف گام‌های خوبی برداشته شده‌است و مردم گناوه بویژه بازاریان به پیشواز مردم ایران اسلامی رفته اند.

صفری ادامه داد: در این ارتباط نسبت به اسکان میهمانان نوروزی هماهنگی و تمهیدات لازم اندیشیده است و در دانشگاهها و ادارات و ساحل توانستیم امکانات خوبی برای هموطنان فراهم کنیم.

فرماندار: بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی وارد گناوه شدند

رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر گناوه گفت: در ساحل این بندر که از نقاط گردشگرپذیر و حجم زیادی از هموطنان در آن اسکان یافته اند، در ایجاد و فراهم کردن امنیت و مسایل بهداشتی و پارکینگ تلاش های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: برای پارک خودروهای هموطنان، در چندین نقطه پارکینگ های متعددی بویژه در دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، برخی ادارات  و ساحل ایجاد شده است.

فرماندار گناوه اظهارداشت: باتوجه به شرایط کرونایی مردم این شهرستان و هموطنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک اهتمام جدی ورزند.

وی گفت: در زمینه تامین پزشکان متخصص و عمومی، تجهیز اورژانس های بین راهی و ایستگاه آتش نشانی در شهرهای گناوه و ریگ هماهنگی لازم به عمل آمده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر ۱۰۵ هزارنفر جمعیت دارد.