۶میلیون مسافر نوروزی وارد استان شده است
۶میلیون مسافر نوروزی وارد استان شده است

ندای استان:استاندار بوشهر گفت:اکنون تمام ظرفیت‌های اقامتی استان اشغال است و در این راستا شهرداران استان به ویژه در شهرهای ساحلی اردوگاه‌های موقت برای نصب چادر گروهی و اقامتی ایجاد شده است.

به گزارش ندای استان، احمد محمدی‌زاده در نشست ویدئو کنفرانسی با وزیر کشور با تبریک سال جدید تحقق شعار امسال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را مورد توجه دانست و اظهار داشت: در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی شرایط آب و هوایی مناسب، ساحل زیبای خلیج‌فارس، آثار تاریخی و بازارچه‌های عرضه کالا ملوانی را از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان بوشهر دانست و بیان کرد: استان بوشهر در مسیر گردشگری جنوب ایران قرار گرفته است.

استاندار بوشهر از ثبت سفر شش میلیون گردشگر به استان خبر داد و افزود: از زمستان تاکنون بیش از شش میلیون مسافر وارد استان بوشهر شده که برای سه هفته پیش‌رو ورود سه میلیون مسافر دیگر پیش‌بینی شده است.

محمدی‌زاده روند خروجی و ورودی خودروها در محورهای مواصلاتی استان بوشهر را افزایشی دانست و خاطر نشان کرد: اقدامات گسترده‌ای برای خدمات‌رسانی و اسکان گردشگران صورت گرفته و مدیریت ترافیک در محورهای برون و درون شهری مورد توجه قرار دارد.

وی توجه به توزیع کالاهای اساسی، اسکان گردشگران و تنظیم بازار را در اولویت برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: در توزیع کالاها و تغذیه هیچ مشکلی در استان بوشهر وجود ندارد همه کالاها و مواد غذایی اعم از مرغ، گوشت قرمز، برنج، شکر، میوه با نرخ ستاد تنظیم بازار به اندازه کافی ذخیره شده و یا در حال عرضه است.

استاندار بوشهر وضعیت اسکان و اقامتگاه‌های استان را نامناسب دانست و افزود: استان بوشهر با کمبود هتل و مهمان‌پذیر مواجه است که در این راستا برای استفاده از تمام ظرفیت‌های اقامتی، همه دستگاه‌‌ها برای اسکان مسافران بسیج شده‌اند.

محمدی‌زاده از فراهم شدن ظرفیت مدارس برای اسکان مسافرت در نقاط مختلف از جمله شهرهای ساحلی خبر داد و بیان کرد: اکنون تمام ظرفیت‌های اقامتی استان اشغال است و در این راستا شهرداران استان به ویژه در شهرهای ساحلی اردوگاه‌های موقت برای نصب چادر گروهی و اقامتی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی استان موظف شده‌اند برای اسکان مسافران اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار بوشهر به وضعیت حمل و نقل جاده‌ای و درون شهری استان پرداخت و خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از تصادفات و حوادث تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده و در یک هفته گذشته میزان تصادفات و تلفات درون شهری کاهش و جاده‌ای افزایش یافته است.

محمدی‌زاده از استقرار گشت‌های انتظامی، امدادی و خدمات‌رسانی در محورهای جاده‌ای و درون شهری استان خبر داد و افزود: برای جابجایی گردشگران در سواحل و دریا، شناورهای گردشگری همراه با ایمنی کامل تدارک دیده شده است.

وی راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع دستی در سواحل و نقاط گردشگری استان را از دیگر برنامه‌ها دانست.