شمار تصادفات در استان افزایشی است
شمار تصادفات در استان افزایشی است

ندای استان:رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: بی توجهی به جلو، استفاده از تلفن همراه و ادامه مسیر با وجود خستگی و خواب آلودگی از عامل‌های اصلی در افزایش انحراف و واژگونی خودروها در بوشهر ظرف چند روز اخیر است.

به گزارش ندای استان،سرهنگ صادق مزارعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس آمار دریافتی از دوربین‌های کنترل ترد جاده‌ای ورودی خودروها در جمعه پایانی امسال در مقایسه با پارسال ۷۶ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: پس از ۲ سال محدودیت‌های کرونایی پیش‌بینی‌ها حکایت از ورود موج میلیونی مسافران به استان بوشهر دارد.

مزارعی ادامه داد: در این راستا پلیس تمهیدات‌ لازم را تدارک دیده تا هم‌استانی‌ها و مسافران نوروزی بوشهر سفری ایمن و خاطره‌انگیز تجربه کنند.

وی گفت: امسال طرح نوروزی پلیس با شعار “قانون‌مداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر” از ۲۵ اسفندماه در استان بوشهر آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: در روز ۲۴ اسفند نیز رزمایش ترافیکی پلیس راه استان بوشهر با هدف نمایش سطح آمادگی پلیس برگزار شده است.

مزارعی خطاب به رانندگان نیز اظهار کرد: در جاده‌های دو طرفه استان بوشهر انتظار می‌رود رانندگان نهایت دقت را داشته باشند تا از وقوع حوادث ناگوار برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راه استان بوشهر افزود: در چند روز منتهی به پایان سال سوانح منجر به فوت در این استان روند افزایشی پیدا کرده که امید است همگان برای نقش آفرینی در این عرصه و کاهش تصادف‌ها اهتمام جدی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: رانندگان در صورت داشتن احساس خستگی در مسیر باید استراحتی کوتاه داشته و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

مزارعی افزود: رعایت فاصله طولی، استفاده نکردن از تلفن همراه حین رانندگی، رانندگی با سرعت مطمئنه و رعایت حق تقدم از موارد ضروری در ترددها است که باید مورد توجه جدی رانندگان باشد.

وی اظهارداشت: در بحث تردد موتور سیکلت‌ها نیز انتظار است خانواده‌ها در ایام عید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند تا افراد فاقد مهارت و گواهینامه از تردد در مسیرها اجتناب کنند.