۱۰هزار پرس غذای نذری در دوراهک توزیع شد
۱۰هزار پرس غذای نذری در دوراهک توزیع شد

ندای استان:به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)، روز جمعه غذای نذری برای ۱۰هزار نفر از عاشقان و دلسوختگان امام عصر در شهر دوراهک و حومه در استان بوشهر پخت و توزیع شد.

به گزارش ندای استان،پخت غذای نذری در روز نیمه شعبان یکی از سنت‌های دیرینه و حسنه‌ای است که از گذشته بسیار دور تاکنون در شهر دوراهک شهرستان دیر ادامه داشته است.

مسئول ستاد مراسم نیمه شعبان شهر دوراهک در این ارتباط گفت: در این روز غذای ۱۰ هزار دلداده قائم آل محمد (عج)، با کمک و نذورات همه مردم پخت می‌شود.

حسن دوراهکی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نفر نیرو در امر پخت غذای نذری مشارکت دارند، افزود: کار بسته‌بندی غذا از ساعت ۱۰ صبح روز نیمه شعبان آغاز و غذاها توسط خودروهایی که از قبل مشخص شده‌اند به مساجد و حسینیه‌های هر محله فرستاده ‌شد و براساس قبض‌هایی که از چند روز قبل توسط گروهایی از ستاد شعبانیه به تعداد همه افراد خانواده‌های شهر دوراهک و حومه، توزیع‌شده، مردم غذاهای نذری خود را دریافت می‌کنند.

وی اظهارداشت: در ۲ سال گذشته به دلیل شرایط ویروس کرونا پخت غذا انجام نگرفت ولی کمک های مردمی این مناسبت به مردم سیل زده خوزستان ارسال شد.

دوراهکی گفت: نیمه شعبان تنها یک عید اسلامی نیست، بلکه آغاز حرکتی بزرگ در دین اسلام است که بواسطه آن اهداف الهی عملیاتی می شود و باید با استفاده از این فرصت زمینه شناخت ولی‌عصر(عج) و انتظار فرج فراهم و در این دهه موضوع مهدویت تبیین شود.

فرماندار دیر ضمن قدردانی از دست اندرکاران این برنامه معنوی گفت: برنامه معنوی و مذهبی پخت و توزیع غذای نذری در راستای علاقه مندی مردم به اهل بیت علیهم السلام بویژه امام زمان (عج) است.

یونس باربرز افزود: مردم ولایت مدار شهر دوراهک از سال های خیلی دور این سنت حسنه و حرکت پسندیده را اجرا کرده و علاقه مندی خود به امام  زمان اثبات می کنند.

دوراهک از توابع شهرستان دیر در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.