میزان تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان پایین است
میزان تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان پایین است

ندای استان:سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با وجود تاکید و ضرورت تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و ضرورت ایمن سازی در مقابل این ویروس اما بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان استقبال در این استان از دز سوم پایین است.

به گزارش ندای استان،روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روزجمعه به نقل از دکتر حسن ملکی زاده اعلام کرد: براساس آمارها تنها ۲۷۵ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر معادل ۳۳.۵ درصد اقدام به تزریق دُز سوم واکسن کرونا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بررسی ها نشان می‌دهد هنوز ۴.۵ درصد از جمعیت کارکنان دولت و ۱۷.۵ درصد از اصناف استان بوشهر نسبت به تزریق دُز سوم واکسن خود اقدام نکرده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس بررسی‌ها روند تزریق واکسن در استان بوشهر در رده سنی ۱۲ سال به بالا خوب اما در رده سنی پنج سال تاکنون تنها به چهار درصد جمعیت این رده سنی در این استان واکسن تزریق شده است که والدین باید نسبت به انجام واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: براین اساس در زمان حاضر یک میلیون و ۸۱۲ هزار دُز واکسن در این استان تزریق شده است که از این شمار ۸۰۸ هزار نفر معادل ۸۴.۵ درصد یک نوبت واکسن و ۷۲۹هزار نفر معادل ۷۸ درصد هر ۲ نوبت واکسن خود را تزریق کرده اند.

وی در باره  وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: هرچند شمار بستری‌ها نسبت به آغاز پیک ششم کاهش یافته اما همچنان نسبت به اواخر دی و اوایل بهمن ماه افزایشی است و باید میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر شود.

ملکی زاده گفت: در زمان حاضر ۱۲۰ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری که از این شمار ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و شرایط سختی را پشت سر می گذارند.

وی ادامه داد: ۷۹۳ تخت برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر پیش بینی شده بود که ۲۴۲ تخت در آغاز پیک ششم اشغال بود و در زمان حاضر نیز ۱۲۰ تخت اشغال است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند وضعیت رنگ بندی کرونایی استان بوشهر نسبت به اوایل پیک در شرایط بهتری قرار دارد اما همچنان ۳۹ درصد تست‌های مربوط به بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر مثبت می شود و این به معنی این است که هنوز بیماری وجود دارد و باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز افزود: تمام مراکز بهداشتی و درمانی استان برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به هم استانی‌ها و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نوروز به صورت ۲۴ ساعته درحالت آماده باش هستند.

ملکی‌زاده اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۲هزار و ۷۸۳ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲هزار و ۱۲۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در زمان حاضر ۵۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت نارنجی پرخطر کرونایی، ۴۰ درصد در وضعیت زرد با خطر متوسط و تنها ۱۰ درصد در وضعیت خیلی پرخطر قرار دارند.