دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ تعیین شد
دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ تعیین شد

ندای استان:بنابر اعلام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ کارگران ۵۷.۴ درصد افزایش یافت و حداقل دریافتی یک کارگر با ۲ فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش ندای استان،حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به جلسه ۱۴ ساعته بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای تعیین حقوق کارگران، اظهار کرد:‌ در یک گفت‌وگوی مفصل و چالشی بین جامعه کارگری و کارفرمایی حداقل دستمزدها تعیین شد.

وی ادامه داد: خبرهای خوبی برای جامعه کارگری داریم و اعلام می‌کنیم برای اولین بار بعد از ده‌ها سال ۱۹ اسفندماه بین جامعه کارگری و کارفرمایی توافق شد.

وی افزود: حداقل دستمزد سال آینده کارگران ۵۷٫۴ درصد افزایش یافت و حداقل دریافتی یک کارگر با ۲ فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان افزایش یافته است. این رقم در سال جاری ۴ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان بوده است.

وزیر کار اضافه کرد: برای خانوارهای با ۳٫۳  نفر یعنی یک آقا، خانم و ۱٫۳ فرزند حداقل حقوق ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان تعیین شد که در مقایسه با سال جاری که ۴ میلیون و ۱۹۰هزار تومان بوده، حدود ۲٫۲ میلیون تومان افزایش داشته است.

عبدالملکی افزود: برای خانواده‌های دارای یک فرزند حداقل حقوق ۶ میلیون و۳۰۷ هزار تومان تعیین شد که نسبت به حقوق ۴ میلیون و ۱۱۱ هزار تومانی امسال بالغ بر ۲٫۲ میلیون تومان اضافه شده است.

وزیر کار همچنین یادآور شد:‌اقلام حقوقی بازنشستگی و مستمری بگیران نیز افزایش بیشتری داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دستمزد کارگران برای سایر سطوح هم ۳۸ درصد به علاوه روزانه ۱۷ هزار و ۱۷۲ تومان افزایش یافته است. همچنین حق مسکن از ۴۵۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان و  بن کارگری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزار تومان رسیده است.حق اولاد هم برای سال ۱۴۰۱ به ۴٫۱۷۹٫۷۵۰ ریال برای هر فرزند رسید.