آغاز طرح ترخیص فوق العاده وسایل نقلیه توقیفی در بوشهر
آغاز طرح ترخیص فوق العاده وسایل نقلیه توقیفی در بوشهر

ندای استان:رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: طرح ترخیص فوق العاده وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت اعیاد شعبانیه و عید نوروز از دهم اسفند آغاز شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از پلیس بوشهر، سرهنگ جابر پاپری بیان داشت: طرح عیدانه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی با تسهیلات ویژه به پاس نکوداشت عید مبعث، اعیاد شعبانیه و عید نوروز که از دهم اسفند ماه به منظور تسهیل در ارائه خدمات ترخیص وسایل نقلیه توقیفی به مالکین، جلوگیری از رسوب اموال مردم و صیانت از آن و کاهش فرآیندها و تشریفات غیرضروری اداری در ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در استان بوشهر آغاز شده و تا ۲۹ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

سرهنگ پاپری افزود: بر اساس این طرح مالکان و متصرف قانونی وسایل نقلیه توقیفی می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ یا از طریق برنامه کاربردی پلیس من نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این طرح تسهیلات ویژه ای از جمله: امکان تقسیط جرایم معوق رانندگی با اعطای فرصت یک ساله وجود دارد، مالکان خودروها و موتورسیکلت‌هایی که قادر به پرداخت جریمه‌های خود به صورت یک جا نیستند، می‌توانند بدون پیش پرداخت، جریمه‌های خود را در طول یک سال و با هر مبلغی که تمایل دارند به صورت اقساطی پرداخت کنند.

این مقام پلیس افزود: در این طرح همچنین امکان ترخیص وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث و گواهینامه نیز فراهم شده است.

سرهنگ پاپری تصریح کرد: مالکان و متصرف قانونی وسایل نقلیه می‌توانند با استفاده از برنامه کاربردی پلیس من در بستر اینترنت تلفن همراه، نسبت به ثبت درخواست ترخیص وسیله نقلیه خود پس از احراز هویت و مالکیت به صورت گام به گام اقدام نمایند و یا با در دست داشتن مدارک هویتی و مالکیتی به دفاتر به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و از این فرصت که زمان آن محدود است استفاده نمایند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر تاکید کرد: هزینه حمل و نقل و نگهداری وسایل نقلیه که تا قبل از ۹ بهمن توقیف شده بر مبنای تعرفه سال ۱۳۹۴ محاسبه می‌شود. این طرح شامل وسایل نقلیه‌ای که به حکم مراجع قضائی توقیف شده‌اند، نمی‌شود.