شرایط بهداشتی و درمانی بوشهر اسفناک است
شرایط بهداشتی و درمانی بوشهر اسفناک است

ندای استان:نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: مردم استان بوشهر اعتماد و اطمینانی به بیمارستانها و مراکز درمانی استان ندارند و دلیل این بی اعتمادی نبود تجهیزات مناسب و کمبود نیروی متخصص و مجرب است.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم جمیری در نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بازدید او از مراکز بهداشتی و درمانی استان بوشهر گفت: وضعیت زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان اصلا مناسب نیست، وضعیت به گونه‌ای است که می‌توان گفت بوشهر آخرین استان کشور در حوزه درمان است.

او افزود: در بازدیدی که ماه‌های گذشته از بیمارستان قلب بوشهر داشتم متخصصین این بیمارستان از استهلاک دستگاه‌های حساس و ضروری و کمبود نخ بخیه و دستکش گلایه داشتند، بنده احساس شرمندگی کردم که در این استان با این همه نعمت باید چنین مشکلاتی را داشته باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به وضعیت نیرو‌های پیمانکار بیمارستان‌های استان ادامه داد: کارگرانی که در بدترین شرایط معیشتی و مالی در حال زندگی کردن هستند ۶ماه است حقوق نگرفته‎‌اند، این وضعیت در چندین بیمارستان شهر‌های بوشهر، گناوه و دیلم وجود دارد.

جمیری گفت: تنها دو دستگاه ام آر آی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی و شهدای خلیج فارس مرکز استان وجود دارد.

او افزود: شهرستان گناوه نیازمند یک دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه آمبولانس است که باید با اولویت تأمین شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر جای استان که نگاه می‌کنیم می‌بینیم شرایط بهداشتی و درمانی در وضعیت اسفناکی قرار دارد، شهر‌های عالیشهر و چغادک با بالغ بر ۲۰هزار نفر جمعیت، با مشکلات زیست محیطی متعدد، امکانات درمانی مناسبی ندارند.

جمیری عنوان کرد: برای ارتقای استان بوشهر در حوزه بهداشت و درمان نیازمند طرحی جامع در یک بازه زمانی ۴یا۵ ساله با در نظر گرفتن همه نیاز‌های امروز و فردای استان هستیم.

او گفت: دستگاه‌های زیادی مثل نفت، ارتش، تأمین اجتماعی، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در استان خدمات درمانی ارائه می‌دهند، ولی به دلیل نبود هماهنگی و گسستگی بین دستگاه‌ها استفاده بهینه‌ای از این امکانات نمی‌شود، با هماهنگی میان این دستگاه‌ها خدمات بهتری به مردم استان ارائه می‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس افزود: مردم استان بوشهر اعتماد و اطمینانی به بیمارستانها و مراکز درمانی استان ندارند و دلیل این بی اعتمادی نبود تجهیزات مناسب و کمبود نیروی متخصص و مجرب است.

جمیری گفت: در کنار ارتقای زیرساخت‌های درمانی باید برای افزایش رضایتمندی کارکنان درمان نیز تلاش شود، در بین کادر درمان استان افسردگی شدید و نبود رضایتمندی از شرایط وجود دارد.