شهر گناوه برند گردشگری استان بوشهر می‌شود
شهر گناوه برند گردشگری استان بوشهر می‌شود

ندای استان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: بندر گناوه را به عنوان شهر گردشگری برای کشور معرفی کرده‌ایم که از این طریق به برند گردشگری این استان تبدیل خواهد شد.

به گزارش ندای استان، محمدتقی صفری روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر گناوه افزود: این شهرستان در تعطیلات نوروز سال آینده در صورت اعمال نشدن محدودیت های کرونایی با خیل عظیم گردشگران هموطن مواجه خواهد شد که خدمات رسانی به آنها باتوجه به زیرساخت های موجود در این شهرستان امکان پذیر نیست و جوابگو نخواهد بود.

وی اظهارداشت: از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر انتظار و توقع است که ستاد خدمات سفر گناوه را در طول تعطیلات نوروز حمایت و پشتیبانی کند.

فرماندار گناوه گفت: اگرچه یکی از نیازهای مسافران و گردشگران در نوروز فراهم بودن سرویس های بهداشتی است، اما با جمعیت زیادی که وارد این شهر خواهد شد هرچه ایجاد شود جوابگو نیست و در این زمینه از ستاد استان درخواست داریم سرویس های سیار تامین کند.

صفری افزود: تانکرهای سیار آب رسان، ماشین آتش نشان و  برپایی کمپ  برای جمعیت هلال احمر از ضرورت ها است که باید تامین شود.

رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر گناوه  افزود: باتوجه به اینکه حدود ۷۰ آلاچپق در اختیار اداره میراث فرهنگی این شهرستان است در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی  یادآورشد: ارایه  لیست کشیک نوروزی ادارات و داروخانه‌ها و نانوایی‌ها، نظارت بر رستوران‌ها، بازار و جایگاه‌های سوخت مدنظر قرار گیرد.

صفری از ادارات این شهرستان که دارای مهمانسرا  هستند خواست تا نسبت به پاکسازی آنها اقدام کنند تا در اختیار میهمانان نوروزی که فرمانداری معرفی خواهد کرد، قرار گیرد.

فرماندار گناوه ادامه داد: مدیریت بر خانه‌های مبله، استقرار نانوایی، اورژانس و هلال احمر و نمازخانه در کنار ساحل، تامین آرد نانوایی‌ها، موادغذایی ضروری، نصب علایم راهنمایی و رانندگی در داخل و درون شهر، برپایی گشت تعزیرات، تامین آب و روشنایی از دیگر نکاتی است که باید در تعطیلات نوروز برنامه ریزی و فراهم شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در سطح شهر با کمبود پارکینگ برای خودروها مواجه هستیم، اداراتی که زمین دارند در اختیار شهرداری برای این امر قرار دهند.

فرماندار گناوه از خبرنگاران شهرستان خواست در تعطیلات نوروز، خبرهای مثبت و خدماتی که به هموطنان ارایه می شود را منعکس کنند.

همچنین دبیر ستاد تسهیلات خدمات سفر گناوه گفت: براساس دستورالعمل ستاد خدمات سفر با موضوع ” مدیریت و برنامه ریزی سفرهای مسئولانه در نوروز ۱۴۰۱” که به این اداره ابلاغ شده است، ستاد این شهرستان پس از ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا دوباره فعال و تاکنون چندین جلسه برگزار شده است.

حمزه بهاگیر افزود: به منظور استقبال و خدمات دهی به هموطنان در ایام تعطیلات نوروز، کمیته های تخصصی شامل خدمات حمل و نقل، امدادونجات، انتظامی امنیتی و ترافیک شهری، نظارت و تنظیم بازار، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه ریزی و آمار، اسکان و رفاه، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت، سلامت و محیط زیست، اطلاع رسانی، فرهنگی و فضای مجازی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه در طول سال و بویژه ایام نوروز شاهد حضور شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی تا قبل از شیوع ویروس کرونا بود، تدابیر و تمهیدات لازم برای  اجرای دستورالعمل ابلاغی در نوروز ال آینده اندیشیده شده است.

شهر گناوه برند گردشگری استان بوشهر می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر هم در گفت: بندر گناوه را به عنوان شهر گردشگری برای کشور معرفی کرده‌ایم که از این طریق به برند گردشگری این استان تبدیل خواهد شد.

محمدحسین ارسطوزاده افزود: در برنامه این مدیریت است که این منطقه، جاذبه و ظرفیت استانداردهای یک شهر گردشگری را کسب کند.

وی اظهارداشت: یکی از برنامه های امسال این مدیریت برای این شهر، مشاوره دادن و تامین لوازم و زیرساخت ها است تا برند شهر گردشگری را برای گناوه در استان بوشهر در آینده نزدیک داشته باشیم که البته این اهتمام و پشتکار و پشتیبانی مسئولان شهرستان و استان را می‌طلبد.

وی گفت: گناوه بلحاظ داشتن ظرفیت های تجاری در طول تاریخ و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی همواره مقصد سفر هموطنان بوده است و باید برنامه ریزی صورت گیرد تا  از این فرصت استفاده لازم و بهینه انجام شود.

ارسطو زاده افزود: در کنار اهتمام و توجه به شهر گناوه، منطقه نمونه گردشگری جزیره میرمهنا در بندرریگ نیز تعریف شده است که براساس دستور موکد استاندار بوشهر برای تبدیل شدن به  یک شهرک ساحلی پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: در این ارتباط مقدمات را فراهم و استعلام ها گرفته شده تا  به عنوان یک بسته سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک منطقه و شهر ساحلی گردشگری آماده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: این طرح را بنا بر تاکید استاندار بوشهر برای رونق گردشگری و تبعات اقتصادی و اشتغال پایدار آن در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: ستاد تسهیلات خدمات سفر گناوه از شهرستان های پیشتاز در برگزاری جلسات است و در این جلسه نیز از تجربیاتی که همه اعضا ستاد در زمینه استقبال و خدمات رسانی به گردشگران بویژه در تعطیلات نوروز دارند استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: باتوجه به اینکه موتورلنج ها از  ظرفیت و شاخص استان بوشهر هستند، هماهنگی شده تا متقاضیانی که قصد فعالیت گردشگری دارند، تقاضای خود را به اداره کل بندرودریانوردی استان تحویل دهند تا پس از بررسی های فنی و درصورت احراز شرایط فنی، مجوز به آنها داده شود.

وی بیان کرد: شعار امسال در بحث گردشگری بعد از ۲ سال و اندی شیوع کرونا و فشار روحی در صورتیکه محدودیت جدیدی اعمال نشود “خوش رویی و خوش رفتاری توسط همه عوامل پذیرنده مسافر و گردشگر” است تا  فشارهای روحی ناشی از بیماری را از خود بزدایند و شور و نشاط اجتماعی برگردانده شود.

ارسطوزاده به بخشی از برنامه های امسال این مدیریت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برپایی نوروزگاه، برنامه‌های فرهنگی به فراخور شرایط در هر شهر با مشارکت سمن ها و دستگاه‌های مرتبط، نمایشگاه و فروشگاه‌های صنایع دستی در سراسر استان پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، ایجاد سرویس های بهداشتی، توجه به مسایل بهداشت محیطی و شهری و پارکینگ را نیازهای شهر گناوه در ایام نوروز دانست و افزود:  باتوجه به شکایت ها و گله مندی هایی که مسافران نوروزی در این زمینه در تعطیلات نوروز سال های گذشته داشتند، انتظار دارم همه جایگاه‌های بیرون و درون شهر و مجتمع های گردشگری، سرویس‌های بهداشتی بازنگری و بررسی و بر رستوران‌ها  نظارت کامل و دقیق شود.

وی بیان کرد:  اخذ وجه از مسافران و گردشگران در ورودی ساحل بندر گناوه توسط شهرداری در ازای خدمات رسانی مناسب و مطلوب به هموطنان ایراد و اشکالی ندارد و می تواند باعث درآمدزایی و اشتغال شود.

  • منبع خبر : ایرنا